اخبار

امسال به دلیل رعایت شعار سال مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نمایشگاه هفته سلامت برگزار نشد

امسال به دلیل رعایت شعار سال مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نمایشگاه هفته سلامت برگزار نشد
دکتر علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه هفته سلامت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه بودیم گفت: امسال به دلیل رعایت شعار سال مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' به منظور کاهش در هزینه ها، این نمایشگاه را برگزار نکردیم.
وی با بیان اینکه گسترش فعالیت های هفته سلامت در بخش های معاونتی دانشگاه جایگزین برپایی نمایشگاه شده اظهار کرد: معاونت بهداشتی با همه شبکه های بهداشت و درمان استان اعم از خانه های بهداشت تا ستاد همگی درگیر برگزاری برنامه های هفته سلامت شده اند.
وی از شعار غلبه بر دیابت به عنوان شعار اصلی اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت در سال جاری یاد کرد و در خصوص شعارهای روزشمار معاونت بهداشتی که از سوی وزارتخانه مطرح شده گفت: نخستین روز از هفته سلامت که با چهارشنبه اول اردیبهشت ماه مصادف بود با شعار'عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماری های غیرواگیر' و مراسم زنگ سلامت به صورت نمادین در دبیرستان علامه طباطبایی همراه شد.
به گفته وی، علاوه براین همزمان شاهد مراسم افتتاح هفته سلامت با سخنرانی کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی در 20 مدرسه کرمانشاه بوده ایم.
محمدی اظهار کرد: دوم اردیبهشت ماه با شعار 'روز بهداشت عمومی' و برگزاری مسابقه رالی سلامت به منظور رعایت قوانین و مقررات در سرعت به صورت خانوادگی برگزار شد و با همکاری هیات اتومبیلرانی و راهور از نفرات اول تا سوم تقدیر شد.
این مسئول افزود: سوم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری همایش دوچرخه سواری و راهپیمایی خانوادگی از ساختمان شماره یک تا بوستان شرقی تاقبستان بودیم که در حاشیه آن علاوه بر خدمت رسانی اتوبوس دیابت و اتوبوس فوریت های پزشکی، غرفه های بهداشتی با حضور کارشناسان در حوزه های متعدد بر پا شد.
محمدی اظهار کرد: چهارم اردیبهشت ماه با شعار 'غلبه بر دیابت با شعار تغذیه سالم' با حضور کارشناسان بهداشتی در ماهیدشت و پنجم اردیبهشت ماه با شعار'سلامت بخش غذا و دارو' در دولت آباد با خدمات مذکور برگزار شد.
به گفته سرپرست دبیرخانه دائمی هفته سلامت، ششم اردیبهشت ماه با شعار 'اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت' شاهد برگزاری همین خدمات و برنامه ها در اطراف مرکز بهداشتی درمانی جعفرآباد خواهیم بود.

* برگزاری جشنواره روستای سالم در پاتاق
وی از برگزاری جشنواره روستای سالم در پاتاق سرپل ذهاب خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور مسئولان فردا ( دوشنبه) برگزار می شود تا به عنوان الگو در استان معرفی شود.
محمدی به برگزاری اختتامیه هفته سلامت با شعار 'آموزش، خود مراقبتی و سلامت' در بوستان معلم در هفتم اردیبهشت ماه اشاره کرد.
به گفته محمدی، در هفته سلامت هر شهرستان و همه معاونت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای خود برنامه ای داشته و شاهد جنب و جوش بین دستگاه ها با دانشگاه بوده و هستیم.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید