اخبار

ویروس "نورواک" عامل مسمومیت دسته جمعی در اسلام آبادغرب

ویروس "نورواک" عامل مسمومیت دسته جمعی در اسلام آبادغرب

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آزمایش‌های انجام شده بر روی بیماران، ویروس "نورواک" عامل مسمومیت دسته جمعی در اسلام آبادغرب بوده است.

 

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: پس از انجام آزمایش های متعدد، ویروس نورواک به عنوان عامل مسمومیت دسته جمعی در اسلام آبادغرب تشخیص داده شد.

 

شکیبا با اشاره به نامعلوم بودن منبع این ویروس گفت: این ویروس خطرناک نبوده و فقط مسمومیت ساده می‌دهد و تنها بحث در زمینه این ویروس اپیدمی است که ایجاد می‌کند.

 

شکیبا با بیان اینکه آزمایش‌های میکروبیولوژی و باکتریولوژی بر روی آب شهرستان سلامت آب را تایید کرده است، گفت: آزمایش‌های دیگری نیز بر روی آب شهرستان در حال انجام است که تا مشخص شدن نتیجه آنها توصیه ما این است که مردم اسلام آبادغرب بنا براحتیاط آب را جوشانده و سپس مصرف کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ویروس "نورواک" اپیدمی می‌دهد، گفت: در مواردی که اپیدمی ایجاد می‌شود همواره توصیه بر این است که تا دو هفته آب جوشانده و سپس مصرف شود.

 

به گفته شکیبا مسمومیت دسته جمعی در اسلام آبادغرب در حال حاضر کنترل شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص وضعیت سلامت آب شهرستان هرسین نیز گفت: آب این شهرستان به لحاظ وجود ویروس یا باکتری سالم بوده و تنها بحث کدروت آن مطرح است.

 

وی افزود: بر همین اساس توصیه می‌شود مردم شهرستان هرسین تا رفع این کدورت، از نوشیدن آن خودداری کنند.

 

گفتنی است: اخیرا تعداد زیادی از مردم اسلام آبادغرب با علایم مسمویت به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید