اخبار

موردی از ابتلا به مالاریا در کرمانشاه دیده نشده است

موردی از ابتلا به مالاریا در کرمانشاه دیده نشده است
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه گفت:در طول 15 سال اخیر هیچ گونه مورد ابتلا به مالاریا در استان کرمانشاه دیده نشده است.
دکتر حسین بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، درباره روز جهانی مالاریا با اشاره به اینکه هر ساله بیست و پنجم آوریل به نام روز جهانی مالاریا نامگذاری شده اظهار داشت: در کشور ایران نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به منظور ریشه کنی و حذف این بیماری تلاش های فراوانی انجام شده است.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه بیان کرد: خوشبختانه امسال شاهد کاهش چشمگیر شیوع ابتلا به بیماری مالاریا در سطح کشور بوده ایم به گونه ای که موارد ابتلای سالیانه از 12 هزار نفر در ده سال پیش به کمتر از 180 مورد در سال گذشته، رسیده است.
دکتر بیگلری با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان این بیماری وجود دارد گفت: بر مبنای برنامه تدوین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت و درمان، مسئولین درصدد حذف بیماری مالاریا به عنوان یک مخاطره بهداشتی تا سال 1404 هستند.
وی بیش از 80 درصد ابتلا به مالاریا را به منطقه جنوب آفریقا مرتبط خواند و افزود: در طول 15 سال اخیر هیچ گونه موردی از ابتلا به این بیماری در سطح استان کرمانشاه مشاهده نشده است.
دکتر بیگلری با بیان اینکه ابتلا به بیماری مالاریا در میان زنان باردار، کودکان و  سالمندان خطرناک تر می باشد تب، لرز و تعریق را از علائم این بیماری دانست و عنوان کرد: شدید ترین نوع بیماری مالاریا فالسیپاروم است که کاهش سطح هوشیاری و تشنج شایعترین علائم ابتلا به آن است.
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بیماری مالاریا از طریق انگل پلاسمودیوم و با گزش پشه آنوفل به انسان منتقل می شود.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید