اخبار

ایجاد پایگاه جذب بیماران عراقی در قصرشیرین

ایجاد پایگاه جذب بیماران عراقی در قصرشیرین
کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: به زودی پایگاهی را در قصرشیرین برای جذب بیماران عراقی ایجاد خواهیم کرد.

دکتر حسین کریم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پایگاهی که در قصرشیرین ایجاد می شود کار ساماندهی بیماران را انجام خواهد داد.
وی افزود: در این مرکز بسیاری از امکانات درمانی ایجاد خواهد شد تا بسیاری از مشکلات بیماران در بدو ورود به قصرشیرین مرتفع شود تا دیگر نیازی به مراجعه به دیگر نقاط کشور نباشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای بیماران عراقی که نیاز به اقدام تخصصی دارند هماهنگی های لازم با مراکز درمانی کرمانشاه انجام خواهد شد تا مسائل درمانی آنها با کمترین مشکل انجام شود.
کریم به مشکلات بیماران عراقی برای ورود به ایران اشاره کرد و افزود: این افراد عمدتا از طریق معرفی آشنایان و یا از طریق دلالان برای درمان وارد کرمانشاه می شوند از این رو باید روند ورود پزشکان به کرمانشاه سیستمی و منظم شود.
وی توضیح داد: باید داخل عراق شرکت هایی تشکیل شود که از طرف ایران و عراق کار انتقال بیمار را به صورت سیستمی و منظم دنبال کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در این زمینه به دنبال ایجاد ارتباط بین شرکت های عراقی و ایرانی و ایجاد مسیر مناسب برای بیماران عراقی هستیم.
کریم در خصوص بیماران عراقی که توسط دلالان به مراکز درمانی معرفی می شوند اظهار داشت: متاسفانه نحوه رفت و برگشت این بیماران در سیستم ما مشخص نیست و بیمارانی که با واسطه دلالان برای درمان به استان کرمانشاه سفر می کنند با مشکلات بسیاری از جمله بالا بودن هزینه های درمانی رو به رو هستند.
وی اعلام کرد: به تازگی شرکتی ایرانی - عراقی خواهان شروع به کار در زمینه انتقال بیماران شده و ما نیز به دنبال فراهم کردن زمینه های مناسب برای فعالیت این شرکت هستیم.

 

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید