اخبار

نشست توجیهی مدیران عامل ومسئولین فنی کارخانجات برگزار شد

نشست توجیهی مدیران عامل ومسئولین فنی کارخانجات برگزار شد

مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی وبهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در راستای تحقق یکی از اهداف برنامه عملیاتی  معاونت غذا و دارو واولویت های برنامه ششم توسعه  درخصوص کاهش قند ونمک وچربی در محصولات غذایی ، اقدام به برگزاری جلسه آموزشی توجیهی با مدیران عامل ومسئولین فنی کارخانجاتی که قابلیت مداخله به لحاظ کاهش  فاکتورهای فوق الذکر را دارند نمود . 

در ابتدای این جلسه که در روز دوشنبه20 اردیبهشت ماه برگزار شد مهندس لاله مظفری کارشناس مسئول آموزش و پژوهش مدیریت نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو  هدف از تشکیل جلسه را عنوان کرد و از واحدهای تولیدی شرکت کننده  ودر خصوص نیازهای آموزشی و مشاوره ای در تولید، نیاز سنجی نمود.

وی همچنین از تشکیل کارگروه های تخصصی جهت حل مشکلات تولید و ارائه راه حل ها و جایگزین های غالب شکر، نمک و چربی در آینده خبر داد.

دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست گفت: برای سلامت غذا از مزرعه تا سفره نیازمند مراقبت و نظارت جدی هستیم که همة ما و مردم باید در بستر نظارت سهیم باشیم، تا غذای سالم و عاری از هرگونه آلودگی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی به شیوع بیماری غیرواگیر در جامعه اشاره کرد و گفت: 75% بار بیماریها در جامعة امروزی مربوط به بیماریهای غیرواگیر است و بیماریهای قلبی و عروقی و سرطانها ازعلل مهم در ایجاد مرگ و میر در جامعه به شمار می آیند.

دکتر مستوفی به نقش مهم تغذیه ناسالم در ایجاد این بیماریها اشاره کرد و گفت: مصرف بی رویه نمک- چربی و شکر از عواملی هستند که در ایجاد این بیماریها نقش بسزایی دارند

در ادامه مهندس فرجاد رییس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت در خصوص تشویق و ترغیب کارخانجات تولید فرآورده های غذایی در خصوص اخذ نشان ایمنی و سلامت و همچنین در راستای ارتقای الگوی مصرف تغذیه ای جامعه، مطالبی را ایراد نمودند .

در پایان مهندس فرخی مسئول کنترل کیفیت کارخانه کشت وصنعت ماهیدشت (نازگل ) و مهندس فتاحی مسئول فنی فراورده های گوشتی بیستون در خصوص موفقیت های خود در امر کاهش اسیدهای چرب ترانس و نمک مطالبی را ایراد نمودند.

گفتنی است نشان ایمنی و سلامت، نشان تشویقی است که مطابق آیین نامه سازمان غذا و دارو به فرآورده هایی  اعطا می گردد که در تولیدشان استفاده از مواد سالم و شرایط خوب بهداشتی را رعایت کرده و  همچنین ضمن دارا بودن ویژگیهای خاص شامل خصوصیاتی هستند که به ارتقا ایمنی و سلامت مصرف کننده کمک خواهد کرد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید