اخبار

شبی با کارکنان صدا و سیمای کرمانشاه

شبی با کارکنان صدا و سیمای کرمانشاه
دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه به مناسبت هفته ارتباطات و تاکید بر نقش رسانه در زمینه تغییر نگرش، باورها و رفتارهای مردم نسبت به بیماری ها و مسایل پزشکی ضیافت شامی برگزار کرد و در آن میزبان کارکنان معاونت اطلاعات اخبار صدا و سیمای زاگرس بود  تا از خدمات شبانه روزی آنها  در حوزه سلامت تقدیری  کرده باشد.
ریاست دانشگاه در این مراسم که سوم خردادماه برگزار شد ضمن تشکر از اصحاب رسانه با اشاره به زحمات فراوانی که این گروه متقبل می شوند، بیان داشت: اصحاب رسانه از همکاران صدیق دانشگاه علوم پزشکی هستند و در همه جا با ما همراه هستند.
 دکتر حسین کریم افزود: رسانه ها خوب می بینند و خوب منعکس می کنند و این اقدام بسیار ارزشمندی است که باعث ایجاد دلگرمی، اعتماد و اطمینان بین ، مردم و خود رسانه و سیستمی که کار می کنند به وجود آید.
دکتر کریم با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در جامعه تاکید کرد: مسلمأ هر سازمانی ارزش اطلاع رسانی روابط  عمومی و رسانه را خوب درک کند، قطعأ موفق خواهد بود .
 وی سیستم های بسیار موفق را سیستم هایی دانست که خیلی خوب از روابط عمومی و رسانه ها استفاده می کنند و افزود:در کل دنیا سیستم هایی که با وجود تمام دارایی و قدرت خود نتوانسته اند از این توان رسانه خیلی بهره ببرند، سیستم های شکست خورده خواهند بود.
 دکترکریم با اشاره به داشتن جایگاه بسیار مهم رسانه در کشور، بیان کرد: مردم حق دارند که از اتفاقاتی که صورت گرفته است و اتفاقاتی که باید انجام می شده و صورت نگرفته است، مطلع شوند و اگر سازمانها و خود رسانه ها به ارزش خود واقف نباشند، اتفاقات بدی رخ خواهد داد.
 وی استرس و نگرانی را مانند یک سم توصیف کرد که در مردم جریان پیدا می کند و توضیح داد: افراد در طول شبانه روز تحت تاثیر استرس مربوط به خود، خانواده، محیط کار و اجتماع و سیستم صورت می گیرد، قرار می گیرند که سبب نگرانی آن ها و به وجود آمدن یک مرگ خاموش می شود.
 ریاست دانشگاه بیشترین مرگ در کشور را بیماری های قلبی و عروقی دانست و علت آن را وجود فاکتور استرس عنوان کرد و افزود: رسانه ها بزرگترین سیستمی هستند که می توانند به مردم امید داده و نگرانی های آن ها را بکاهند و سم استرس را از جامعه کم کنند.
 وی ادامه داد: رسانه ها باید سعی کنند با روش های هنرمندانه ای به مردم امید، آگاهی، اعتماد و همدلی و احساس خوب بدهند تا بار افسردگی و نگرانی آن ها را کم کنند زیرا مردم نگران نمی توانند کارهای بزرگ انجام دهند.
 دکتر کریم گسترش همکاری بین صداو سیما و دانشگاه علوم پزشکی را ضروری دانست و عنوان کرد: صدا و سیما در طی یک سال گذشته، همکاری های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته است و امیدواریم این همکاری ها برای اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی های بهداشتی مردم ادامه داشته باشد.
مهدی محمدی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته ارتباطات، از مدیران، صدا و سیما، تصویربرداران، بخش های هماهنگی، خبرنگاران، واحد ترابری و تدوین گرها و همه اعضای رده های معاونت اطلاعات اخبار صدا و سیما دعوت به عمل آورده است.
 وی در توضیح هدف از دعوت از اصحاب رسانه توسط دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اهمیت وجود رسانه ها در بالا بردن سطح آگاهی مردم  و نقشی که در ارتقاء و کیفیت سلامت جامعه دارند از این گروه دعوت به عمل آورده است.
 محمدی ادامه داد: امشب به پاس زحمات فراوان این گروه از آن ها دعوت شده است تا یادبود شب همدلی را که همه حاضرین امضاء کرده اند به عنوان یادگاری به آن ها تقدیم کنیم و  بگوییم که قدردان اصحاب رسانه هستیم.
۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید