اخبار

ثبت اختراع نوشابه پروبیوتیک توسط دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

ثبت اختراع نوشابه پروبیوتیک توسط دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

 دکتر احسان صادقی در نشست مطبوعاتی معاونت غذا و داروی دانشگاه در پنجم خرداد ماه گفت: اختراع نوشابه پروبیوتیک  یک رویداد تاریخی در تقویم دانشگاه است که با همکاری  معاونت آموزشی ، تحقیقات و فناوری دانشگاه به نتیجه واقعی رسیده است و بخش صنعت نیز تا انتها پای طرح بوده تا به نتیجه رسید.

 وی با اشاره به اینکه  مواد غذایی پرمصرف می‌تواند نقش موثری در سلامت جامعه داشته باشد، گفت: محصولات غذایی مانند : گوشت، نان و برنج ضرری  ندارد،اما مواد غذایی دیگری نیز در سبد غذایی خانواده ها وجود دارد که مصرف آنها برای سلامتی انسان ضرر دارد  و متاسفانه این محصولات مصرف زیادی دارند و اصلاح آنها می‌تواند نقش موثری در سلامت جامعه داشته باشد.

 

 صادقی اظهار کرد: میکروارگانیسم "پروبیوتیک" اثرات بسیار مفیدی برای بدن دارد، به نحوی که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماریهایی نظیر آنفلوانزا جلوگیری میکند و فلور دستگاه گوارش را حفظ می‌کند که این امر در کاهش موارد سندرم روده تحریک پذیر بسیار موثر است. 

وی گفت : خاصیت ضد التهابی نیز برای این میکروارگانیسم به ثبت رسیده و از طرفی این میکروارگانیسم موجب کاهش نسبت  کلسترول تام بهHDL نیز می‌شود.

دکتر صاقی گفت: با همین هدف استارت ساخت نوشابه پروبیوتیک زده شد که خوشبختانه مراحل علمی و آزمایشگاهی آن انجام و این محصول هم اکنون ثبت اختراع و تولید اولیه آن نیز انجام شده و بزودی این محصول به تولید انبوه رسیده و در ماه مبارک رمضان روانه بازار مصرف می‌شود.

 ایوب آدینه‌وند مدیرعامل مجموعه "روزنوش" و صاحب برند "توکا" که تولید انبوه این نوشابه پروبیوتیک کشور را برعهده دارد،گفت:برای اینکه بتوانیم مالکیت معنوی و مادی این محصول را داشته باشیم ثبت اختراع آن صورت گرفته و در حال حاضر هیچ شرکتی تا پانزده سال آینده در کشور حق تولید این محصول را ندارد.

 آدینه‌وند اظهار کرد: هدف ما از تولید این محصول تبدیل کردن کرمانشاه به پایگاه تولید محصولات فراسودمند در کشور است که امیدواریم با ارائه محصولات فراسودمند بعدی این هدف محقق شود.

 وی از تولید روزانه 10 هزار نوشابه پروبیوتیک در استان خبر داد و اظهار کرد: اولین نوشابه پروبیوتیک کشور در ماه مبارک رمضان وارد بازار می‌شود.

 

۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید