اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب کلان منطقه آ مایشی 3

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب کلان منطقه آ مایشی 3

دکتر کریم در حاشیه نشست دوره ای مدیران آموزش دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور  در مصاحبه با واحد مرکز خبر صدا و سیمای کرمانشاه گفت: به دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته کل کشور را به ده کلان منطقه آمایشی در کشور تقسیم کرده اند که دانشگاههای علوم پزشکی کرمانشاه، کردستان،همدان و ایلام جزء کلان منطقه آمایشی سه قرار گرفته اند که قطب و مرکزیت آن در حال حاضر با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

به طوری که محوریت کار با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده و سه استان دیگر با هدایت این دانشگاه که از طریق وزارت بهداشت صورت میگیرد عمل می نمایند و در حال حاضر تمام برنامه های آموزشی و در مراحل بعد به تدریج در حوزه درمان، بهداشت، غذا و دارو و پژوهش همگی در قالب این کلان  منطقه صورت می گیرد.

رییس دانشگاه علت انجام این کار توسط وزارت بهداشت را تبدیل شدن از یک حالت مرکزی به منظقه ای دانست که بتواند اختیارات خود رابه کلان منطقه ها تفویض کند و تصمیمات در خصوص افزایش رشته ، دانشکده  و دانشجو در این مناطق صورت پذیرد.

دکتر کریم با اشاره به اینکه این تقسیم بندی باعث  ارزیابی نیاز های کلان منطقه می شود گفت:این کار باعث می شود نقاط ضعف وقوت را شناسایی  و سپس تصمیم گیری منطقه ای کنیم به طوری که تمام نیازهای  خود را در منطقه خود با برنامه ریزی دراز مدت برآورده سازیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست مدیران آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در کرمانشاه گفت: مدیران آموزشی 60 دانشگاه کشور در این همایش حضور دارند که با تبادل نظر و بحث در خصوص موضوعات مختلف و مهم حوزه آموزش پزشکی در دانشگاه های کشور گرد هم آمده اند.

 

۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید