اخبار

رتبه اول استان در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز

رتبه اول استان در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه رتبه اول کشور را در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز دارد.
  به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر ابراهیم شکیبا در یک نشست خبری که با حضور دکتر کریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه 30 هزار و 183 نفر در کشور مبتلا به بیماری ایدز هستند که 76 درصد آنان زنده و 24 درصد نیز فوت نموده اند، افزود: از این تعداد 15 درصد را خانم ها و 85 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: حدود 3500 نفر در استان کرمانشاه مبتلا به HIV هستند که 10 درصد از آنان را خانم ها تشکیل می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در شناسایی افراد مبتلا به ایدز رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: 11/5 درصد از موارد ابتلا به بیماری ایدز در کشور مربوط به کرمانشاه است که در این رابطه گزارش بالاترین میزان آلودگی موارد ثبت شده عفونت بر اساس مستند با 184مورد در صد هزارنفر در کشور متعلق به کرمانشاه است.
وی ادامه داد: 15 درصد از مبتلایان به ایدز در کشور تحت درمان قرار دارند و در کرمانشاه این رقم به 18 درصد  رسیده است.
دکتر شکیبا تاکید کرد: متاسفانه در طی سالیان اخیر الگوی انتقال بیماری ایدز که قبلا از طریق اعتیاد ترزیقی بوده است به روابط جنسی تغییر یافته و شمار مبتلایان خانم نیز افزایش داشته است بطوریکه در سال 94حدود 34 درصد از مبتلایان جدید را خانم ها تشکیل داده اند.
وی از ایجاد دو مرکز مشاوره جدید زنان در استان خبر داد و گفت: عمده ترین برنامه دولت در این راستا برنامه ریزی و ساماندهی زنان خیابانی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم مزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه 52 درصد از افراد مبتلا به ایدز را گروه سنی 21 تا 35 تشکیل میدهند، ابراز داشت: هزینه درمان بیماران مبتلا به ایدز تا پایان عمر آنان رایگان است و ماهیانه برای هر فرد مبتلا حدود 700 هزار تومان هزینه می شود.
وی در پایان با بیان اینکه امروزه مصرف داروهای روانگردان بروز رفتارهای پرخطر را در جوانان ایجاد و احتمال مبتلاشدن به ایدز را نیز افزایش می دهد، یادآور شد: طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020باید 90 درصد از افراد مبتلا به ایدزشناسایی، 90 درصد تحت درمان و 90 درصد ازآنان نیز پایبندی کامل را نسبت به درمان داشته باشند.
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید