اخبار

از تردد غیر ضروری درهوای ناپاک خودداری کنید

از تردد غیر ضروری درهوای ناپاک خودداری کنید
معاون امور بهداشتی دانشگاه به شهروندان توصیه کرد به علت بروز آلودگی هوا و میزان بالای غلظت آلاینده ها و ریزگردها از تردد غیر ضروری در محیط بیرون از منزل جداً خودداری نمایند.
 بیماران قلبی و ریوی ضمن مصرف بموقع داروهای خود به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند.
همچنین افراد عادی در صورت کار ضروری داشتن و نیاز به خروج از منزل حتماً از ماسک استاندارد (ماسک های دسته  p مخصوص گردوغبار) استفاده نمایند.
معاون امور بهداشتی گفت بهترین نوع ماسک، ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گردوغبار و ریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن ماسک های دسته (ماسک مخصوص گردوغبار) که در داروخانه های سطح شهر موجود می باشد.
انجام هر گونه فعالیت ورزشی در فضای آزاد و بیرون از منزل در شرایط آلودگی هوا کاملاً خطرناک و ممنوع می باشد. در این شرایط سعی کنید مصرف میوه جات،  سبزیجات و مایعات را چندین نوبت انجام دهید.
دکتر ابراهیم شکیبا افزود با توجه به کاهش میدان دید در شرایط گردوغبار اگر بنا به ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید ضمن رعایت کامل قوانین با دقت و سرعت مطمئنه رانندگی کنید و در هنگام رانندگی ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره های خودرو تهویه مطبوع خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.
اگر گردوغبار شدید شده است و دید مناسب ندارید خودروی خود را در مکانی مناسب تا ایجاد شرایط بهتر متوقف نمائید.
وی در خاتمه توصیه کرد در زمان آلودگی هوا  نظافت محیط منزل را بیشتر رعایت کنید. 
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید