اخبار

اقدام مهم دانشگاه برای پیشتازی در مرکز تحقیقات مهندسی بافت و پزشکی بازساختی

اقدام مهم دانشگاه برای پیشتازی در مرکز تحقیقات مهندسی بافت و پزشکی بازساختی

 کلنگ احداث مرکز تحقیقات مهندسی بافت و پزشکی بازساختی به زمین زده شد.

با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه  کلنگ احداث مرکز مهندسی بافت و پزشکی بازساختی بر زمین زده شد.

دکتر محمود رضا مرادی در این خصوص گفت : رشته مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ( Tissue Engineer:ug&Regeueraliue Medicine) یکی از رشته های نوین و پیشرفته پزشکی است که آینده پزشکی به آن گره خورده است .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رسالت این رشته را بازسازی بافت ها و ارگان های بدن با استفاده از سلول های بنیادی و سلول های موجود در بدن عنوان کرد و گفت : این رشته با آموزش اینجانب و اخذ مدرک فلوشیب از کشور آمریکا به داخل دانشگاه آورده شده و جهت ادامه آن نیازمند تشکیل تیم علمی قوی ، تهیه فضا و تجهیزات مناسب است

وی تاکید کرد : در این راستا با مساعدت ریاست محترم دانشگاه و معاونین ایشان فضایی به وسعت 1000متر مربع و زیربنای 500 متر در دوطبقه  کلنگ زنی شد.دکتر مرادی افزود : این رشته همانند هرکار نو و جدیدی نیازمند اراده قوی مسئولین ،پیگیری و سرمایه گذاری زیاد است . در صورت احقاق چنین مرکزی ، کرمانشاه جزو اولین مراکز ایجاد شده در کشور خواهد بود.

وی همچنین به مواردی از ساخت ارگان با استفاده از سلول در انسان در دنیا اشاره کرد و گفت : می توان به ساخت مثانه ، مجرای ادراری و واژن و تراشه در این راستا اشاره کرد.


1

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید