اخبار

بیماری وبا در کرمانشاه مشاهده نشده است

بیماری وبا در کرمانشاه مشاهده نشده است
مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام کرد که تاکنون موردی از بیماری وبا در این استان مشاهده نشده است.
دکتر حسین بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به احتمال ابتلا مردم در فصل گرما به بیماری های اسهالی گفت: معمولا هر ساله در فصل گرما نمونه هایی از بیماری وبا در کشورهای همسایه مشاهده می شود اما خوشبختانه تاکنون این بیماری در استان کرمانشاه دیده نشده است.
وی تاکید کرد: سیستم های درمانی استان و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی با هوشیاری بیماری های اسهالی را رصد می کنند تا از شیوع این بیماری ها جلوگیری شود.
مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم باید فصل گرما مسایل بهداشتی را به دقت رعایت کنند، گفت: مردم باید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های اسهالی و روده ای از مصرف مواد غذایی غیربهداشتی پرهیز کنند.
بیگلری تاکید کرد: اطمینان از سلامت آب آشامیدنی، مصرف سبزیجات بهداشتی و ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات از جمله مواردی است که باید در فصل گرما به آنها توجه کرد.
وی توصیه کرد: چنانچه افراد به مسافرت می روند باید از یخ های بهداشتی استفاده و از شنا کردن در برکه ها و آب های راکد اجتناب کنند.
مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچین به مردم توصیه کرد که در فصل گرما دست و صورت خود را با دقت با آب و صابون شستشو دهند.
وَبا بیماری است که از طریق آب توسط باکتری 'ویبریو کلرا' ایجاد می‌شود. این باکتری با نوشیدن آب آلوده یا خوردن ماهی نپخته یا خوردن صدف‌ها وارد بدن می‌شود و بیشترین راه انتقال این بیماری در ایران، سبزی‌های آلوده ‌است؛ سبزی‌هایی که در هنگام کاشته شدن با کود انسانی (پساب) تغذیه می‌شوند دارای بیشترین آلودگی هستند.
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید