اخبار

تا دو ماه دیگر پروژه پرونده الکترونیک سلامت در تمام شهرستان های استان اجرایی می شود

تا دو ماه دیگر پروژه پرونده الکترونیک سلامت در تمام شهرستان های استان اجرایی می شود
گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی جلسه هماهنگی پرونده الکترونیک سلامت و سامانه سیب با حضور دکتر شکیبا معاونت امور بهداشتی و کلیه مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان در روز شنبه بیست و دوم خرداد ماه سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
در این جلسه دکتر شکیبا با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفتند پیرو جلسه تشکیل شده در وزارتخانه کلیه دانشگاه ها مکلفند سامانه سیب را به سرعت اجرایی نمایند ایشان با تأکید بر اینکه این سامانه می تواند آبروی سیستم دانشگاه باشد گفتند از آنجا که این سامانه به صورت مداوم  و 24 ساعته در حال رصد شدن است بدون هیچگونه قصور و کوتاهی بایستی با سرعت نسبت به وارد کردن اطلاعات در این سامانه اقدام نماییم.
دکتر شکیبا افزود همانطور که در وزارتخانه وزیر محترم ریاست دانشگاه را مسئول پیگیری سامانه می دادند ما نیز مدیران شبکه را مسئول پیگیری این سامانه در شبکه بهداشتی درمانی می دانیم.
در همین  راستا تعداد 541 دستگاه سیستم کامپیوتر جهت استفاده از سامانه سیب در حال خریداری است که در اختیار شبکه ها قرار خواهد گرفت.
ایشان  یادآور شدند نهایتاً تا 2 ماه دیگر پرونده های کاغذی از بین می رود و تمام جمعیت برای ثبت تحت پوشش سامانه سیب قرار می گیرند.
پرونده الکترونیک سلامت سیستمی است که با اجرای آن برای هر فرد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی یک فایل و پرونده الکترونیک با استفاده از کد ملی تشکیل می شود و همه سوابق بیماری و اطلاعات سلامت وی در این سیستم درج می شود و امکان دسترسی به اطلاعات و سوابق سلامت افراد در هر نقطه از کشور برای کادر درمانی وجود خواهد داشت.
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید