اخبار

تاکنون 8 مورد اهدای عضو در کرمانشاه به ثبت رسیده است

تاکنون 8 مورد اهدای عضو در کرمانشاه به ثبت رسیده است
مسؤول واحد فراهم‌آوری و اهدای عضو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از ثبت هشت مورد اهدای عضو در استان خبر داد.
کبری طلیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه یکی از جلوه‌های فداکاری اهدای عضو به بیماران نیازمند است، اظهار داشت: فرهنگ اهدای عضو از سال 88 به‌صورت واحد شناسایی شروع شد.
وی با بیان اینکه سالانه 27 هزار بیمار در کشور منتظر اهدای عضو هستند، ادامه داد: سالانه 20 درصد از بیماران در انتظار اهدای عضو فوت می‌کنند چرا که ادامه زندگی این بیماران وابسته به اهدای عضو است.
مسوؤل واحد فراهم‌آوری و اهدای عضو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به برداشتن عضو برای نخستین بار در دی ماه سال 94 در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار برداشتن عضو در بیمارستان امام رضا‌(ع) با همکاری پزشکان شیراز و تیم جراحی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه انجام شد.
وی افزود: کشور اسپانیا براساس شاخص جهانی اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر در سال، با 35 درصد دارای بیشترین اهدای عضو در جهان است و این آمار در اروپا 25 درصد و در ایران 5.7 درصد است.
این مسؤول با بیان اینکه سال گذشته هشت مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است، بیان کرد: اهدای عضو یک مسئله مادی و مالی نیست یک کار انسانی است که جان بیماران را نجات می‌دهد.
طلیعی بر نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و گفت: با اهدای عضو هر مرگ مغزی، 12 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید