اخبار

توقیف 80 کیلو "آش" و "حلیم" غیرمجاز در کرمانشاه

توقیف 80 کیلو "آش" و "حلیم" غیرمجاز در کرمانشاه
کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از انجام 1488 مورد بازرسی از صنوف عرضه مواد غذایی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد
بهمن خدادادیان با اشاره به شروع طرح ویژه نظارت بهداشتی همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، گفت: این طرح از 18 خرداد ماه شروع شده و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.   
 وی از حضور 63 بازرس بهداشت محیط در این طرح خبر داد و اظهار کرد: این تعداد بازرس در قالب پنج تیم فعالیت کرده که یک تیم ستادی، سه تیم در نواحی سه گانه بهداشتی شهرستان کرمانشاه و دو تیم به صورت مشترک با تعزیرات و اصناف فعالیت دارند.
خدادادیان در خصوص فعالیت‌های انجام شده در طول اجرای طرح، گفت: پیش از شروع ماه مبارک رمضان 47  جلسه توجیهی برای صنوفی که درماه رمضان مراجعه بسیاری دارند از جمله قنادی‌ها، کبابی‌ها، حلیمی‌ها و نانوایی‌ها برگزار شد.
 وی از انجام 1488 مورد بازرسی از ابتدای شروع طرح تا نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: در کنار بازرسی‌ها، 24 مورد نمونه برداری هم از محصولات پرفروش ماه مبارک رمضان مانند حلیم، آش، زولبیا و بامیه انجام شد که خوشبختانه به غیر از یک مورد همه نمونه‌ها سالم گزارش شدند.
وی تصریح کرد: یک مورد غیربهداشتی در نمونه برداری‌ها هم مربوط به استفاده از رنگ غیرمجاز بود که فرد متخلف به تعزیرات معرفی شد.
 خدادادیان از کشف 80 کیلو آش و حلیم که خارج از صنوف مربوطه در مکانی غیرمجاز عرضه می‌شدند در طول اجرای طرح خبر داد و اظهار کرد: در طول طرح همچنین 139 کیلوگرم ماده غذایی غیرمجاز کشف شد.
 کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چند روز پیش از ماه مبارک رمضان نیز محموله 65 تنی خرمای فاسد و غیرقابل مصرف در کرمانشاه کشف شد و فرصت عرضه این محصولات غیربهداشتی از افراد سودجود گرفته شد.
 
وی از پلمب 45 مرکز عرضه مواد غذایی به دلیل مشکلات بحرانی بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: همچنین 40 مکان دیگر با توجه به مشکلات بهداشتی که زیاد بحرانی نبود به تعزیرات معرفی شدند
۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید