اخبار

رئیس کنگره سراسری مدیریت بحران: استان کرمانشاه جزء رده های اول از نظر بحران در کشور است

رئیس کنگره سراسری مدیریت بحران: استان کرمانشاه جزء رده های اول از نظر بحران در کشور است

به گزارش شهد شفا پیش از ظهر امروز نشست خبری در مورد کنگره سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت با حضور رئیس و دبیر اجرایی این کنگره و خبرنگاران در حوزه سلامت برگزار شد.

 

کاهش آسیب های وارده بر سلامت جسم و روح از مسائل مهمی است که هنگام حوادث و بحران باید مدنظر گرفته شود و این امر نیازمند داشتن آگاهی و علم در این زمینه است.

 

دکتر رضوان مدنی رئیس دانشکده پیراپزشکی و از روسای کنگره سراسری مدیریت بحران در این نشست خبری بر لزوم برگزاری این کنگره به خبرنگاران توضیح داد: کشور ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی و وضعیت زمین شناختی جزء 10 کشور حادثه خیز جهان و رتبه چهارم آسیا در رتبه بندی خسارت های ناشی از بلایا و سوانح بعد از هند، بنگلادش و چین است.

 

وی افزود: وقوع بحران های طبیعی سالانه بین 3 تا 5 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می کند، علاوه بر این از 40 بلایای شناخته شده در جهان، 31 مورد در ایران است بطوریکه هر 20 دقیقه در حوادث جاده ای و ترافیکی یک نفر فوت می کند.

 

رضوان مدنی آمار مرگ و میر در ایران را سالیانه 20 هزار با 14 میلیون خودرو اعلام کرد و افزود: کشور آلمان با دارا بودن 80 میلیون خودرو، سالیانه 3600 نفر فوتی دارد و استان کرمانشاه دارای رتبه 14 از نظر مرگ و میر در حوادث ترافیکی است.

 

 

استان کرمانشاه جزء رده های اول از نظر بحران در کشور است

 

وی در مورد دلیل برگزاری این کنگره در استان اظهار داشت: کرمانشاه استان معین و قطب غرب کشور است و از نظر بحران در کشور، جزء رده های اول در استان ها است که شاید علت آن عدم حاکمیت علم بر بحران است.

 

رضوان مدنی سازمان های مرتبط با این کنگره را استانداری، مرکز فوریت های پزشکی و حوادث استان ، بسیج جامعه پزشکی، اداره کل بیمه سلامت استان، بهداری غرب سپاه، جمعیت هلال احمر، سازمان منطقه ای بانک خون، راهنمایی و رانندگی، شهرداری، مرکز پزشکی حج و زیارت و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که در برپایی این کنگره دخیل بوده اند.

 

رئیس دانشکده پیراپزشکی محورهای این کنگره را 21 مورد عنوان کرد و افزود: کنگره مذکور از 29 الی 31 تیرماه در تالار بهمن دانشگاه آزاد برگزار می شود و علاوه بر اینکه استاندار محترم، رئیس افتخاری کنگره هستند و ریاست دانشگاه علوم پزشکی و ریاست دانشکده پیراپزشکی از روسای این کنگره هستند.

 

سخنرانان مطرح و برجسته کشوری در این کنگره شرکت خواهند کرد

 

رضوان مدنی از حضور سخنرانان خارج از کشور در این کنگره خبر داد و خاطر نشان کرد: علاوه بر شرکت بیش از 500 نفر شرکت کننده در این همایش و حضور سخنرانان مطرح وبرجسته کشوری از وزارت بهداشت کشور، سازمان انتقال خون و ...، از کشور اتریش نیز بعنوان سخنران حضور خواهند داشت که طی سه روز اجرای کنگره از تعداد 254 مقاله ارائه شده به این کنگره، 30 مقاله توسط سخنرانان  ارائه می شود.

 

وی علاوه بر وجود کارگاه های جنبی با عناوین، کارگاه مدیریت بحران های زیارتی، کارگاه مدرس مرکز فوریت های پزشکی کشور، کارگاه مدیریت بحران در مراکز آموزشی درمانی و کارگاه عملیات احیای قلبی و ریوی 2015 در این کنگره، در برپایی نمایشگاه نیز خبر داد و افزود: شرکت ها و کارخانجات و صنایع بزرگ کشوری که در ارتباط با تولید محصولات بحران، کاربرد دارند، در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.

 

رضوان مدنی با اشاره بر امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در این کنگره، خاطر نشان کرد: ما در این کنگره از افرادی که در بهبود شرایط بحران می توانند تاثیر گذار باشند دعوت کرده ایم تا علم مدیریت بحران استان را ارتقاء دهیم.

۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۸:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید