اخبار

افراد می‌توانند با خیال راحت از استخرهای استان استفاده کنند

افراد می‌توانند با خیال راحت از استخرهای استان استفاده کنند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه همه استخرهای کرمانشاه پاک هستند و مشکل بهداشتی ندارند،گفت: 32 استخر در استان  وجود دارد که 16 مورد آن فعال است و افراد می‌توانند با خیال راحت از این استخرهاستفاده کنند.

 به نقل از ایسنا وی با اشاره به بازرسی استخرها بصورت هر 15 روز یکبار، گفت: در ماه‌های گرم سال با توجه به افزایش مراجعات به استخرها، بازرسی‌ها نیز تشدید شده و درساعات اداری و  غیراداری این بازرسی‌ها انجام می‌شود.            

 فرجی پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبی را از جمله مهم‌ترین فاکتورها در بازرسی استخرها عنوان کرد و افزود: در پارامترهای فیزیکی وضعیت ظاهری آب، تجهیزات  و تاسیسات استخر و در پارامترهای شیمیایی نیز میزان کلر باقی مانده در آب، PH آب و میزان کدورت آب مورد سنجش قرار می‌گیرد. و شاخص میکروبی آب هم با آزمایش آب استخر در آزمایشگاه مشخص می‌شود.

این کارشناس بهداشت با بیان اینکه نواقص استخرها به دو دسته بحرانی و غیربحرانی تقسیم می‌شود، اظهار داشت: در بحث نواقص بحرانی 48 ساعت به استخر مربوطه جهت رفع این نواقص فرصت داده می‌شود، اما مدت زمان رفع نواقص غیربحرانی بیشتر بوده و گاه تا دو ماه هم جهت رفع این نواقص فرصت داده می‌شود.

 فرجی با بیان اینکه سال گذشته و امسال نواقص بحرانی در سطح استخرهای استان مشاهده نشده است، گفت: خوشبختانه وضعیت بهداشتی استخرهای استان در حال حاضر با توجه به نتایج آزمایش‌های میکروبی مطلوب ارزیابی می‌شود که بر این اساس تمام استخرهای استان پاک بوده و افراد با خیال راحت می‌توانند در استخرهای استان شنا کنند.

 فرجی بر رعایت موارد بهداشتی از سوی مسئولین استخرها و نیز شناگران تاکید کرد و افزود: مسئولین و متصدیان استخرها باید جهت پیشگیری از بیماری‌های منتقله از طریق آب حتما کارت سلامت برای کارکنان خود  تهیه کنند.

 وی تصریح کرد: همچنین مسئولین استخرها باید همواره تاسیسات و تجهیزات استخر را از نظر فنی بررسی کرده و فواصل تعویض آب استخر را به طور جد رعایت کنند.همچنین متصدیان استخر باید از ورود افرادی که دارای بیماری‌های پوستی و یا بیماری‌های منتقله از  طریق آب هستند به استخر جلوگیری کنند و اگر چنانچه  آب استخر دارای کدورت بود باید فیلتر آن شست و شو داده شده و یا تعویض شود.

 این کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت استان کرمانشاه رعایت بهداشت از جانب شناگران را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: افزاد باید قبل و بعد از ورود به استخر حتما از حوضچه کلر عبور کنند.و از وسایل شخصی مانند حوله، عینک و مایو استفاده کنند تا منجر به انتقال بیماری پوستی نشود.

 

  وی از همه افرادی که مبتلا به بیماری‌های واگیر و عفونی هستند خواست تا زمان بهبودی کامل از مراجعه به استخر خودداری کند.

 کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت استان کرمانشاه اجابت مزاج پیش از ورود به استخر را هم به ویژه برای کودکان امری ضروری دانست.

 فرجی در پایان از همه افراد خواست تا هر گونه مشکل بهداشتی در استخرهای استان را از طریق سامانه 190 به بازرسین بهداشت گزارش دهند.

 

۲۰ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید