اخبار

معاون وزیر کشور: باید تلاش کنیم خود را در برابر بحران ایمن سازیم

معاون وزیر کشور: باید تلاش کنیم خود را در برابر بحران ایمن سازیم

دکتر اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کنگره سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت با اشاره به اینکه تمامی دستگاه ها باید برای ایمن سازی تحت مدیریت خود تلاش کنند گفت: طراحی گایدلاین ها و دستورالعمل ها برای مدیریت حوادث از ضرورت های مدیریت بحران است.

وی به وجود خرد جهانی برای مقابله با حوادث از حرکت کشور به سمت نقطه مطلوب خبر داد و گفت: برنامه هایی در دست انجام است که منجر به ایمن شدن بیشتر در برابر بحران ها می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ریزگردها را به عنوان ابربحران اعلام کرد و گفت: بحران ریزگردها بسیار سخت و طاقت فرساست که آسیب های محیط زیستی زیادی را برجای گذاشته است.

وی به زلزله به عنوان مهمترین حادثه ای که با آن روبرو هستیم اشاره کرد و گفت: بیشترین تلفات جانی و مالی را در بحران زلزله داریم که جان بسیاری از انسان ها را تهدید می کند . خسارات مالی برای افراد قابل جبران است درحالی که خسارات جانی هرگز جبران نمی شودو آثار روانی این حوادث بسیار سنگین است .

وی به تجربیات جامعه پزشکی استان اشاره کرد و گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس جامعه پزشکی استان توانست بر بحران های پزشکی فائق آید و اکنون اگر بحرانی پیش رو داشته باشیم جامعه پزشکی ما متعهدانه تر ، علمی تر ، دقیق تر ، کارآمدتر و آماده تر در صحنه حضور خواهد داشت.

 

 

 

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید