اخبار

خبرگزاری ایسنا: آغاز کنگره ملی "مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت" در کرمانشاه

خبرگزاری ایسنا: آغاز کنگره ملی "مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت" در کرمانشاه

کنگره سه روزه سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کنگره سراسری مدیریت بحران با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و جمعی از مسئولین کرمانشاه، از امروز(29 تیر) در سالن بهمن دانشگاه آزاد کرمانشاه آغاز به کار کرد.

فاطمه رضوان مدنی رئیس این کنگره با بیان اینکه برای برگزاری این کنگره سراسری حدود یک سال و نیم تلاش شده، گفت: هدف اصلی ما از برپایی این کنگره ایجاد همدلی و وحدت بین دستگاه‌هایی است که در مدیریت بحران نقش دارند.

وی ادامه داد: این اولین کنگره‌ای است که در خصوص مدیریت بحران در کرمانشاه برگزار می‌شود و دستاورد آن ایجاد توانایی و تبحر برای کنترل بحران است تا وقتی با بحرانی مواجه می‌شویم بتوانیم آن را سریع و با حداقل پیامدها کنترل کنیم.

رضوان مدنی در ادامه گفت: ایران جزو 10 کشور اول بلاخیز دنیاست و در آسیا نیز رتبه چهارم را داریم.

وی یادآوری کرد: از حدود 40 بلای طبیعی دنیا، 31 مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

رئیس کنگره مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت، سیل و زلزله را مهمترین حوادث محتمل ایران دانست و تصریح کرد: 70 درصد وسعت ایران در معرض زلزله و 50 درصد وسعت کشور در معرض سیل است.

رضوان مدنی خاطرنشان کرد: 86 درصد جمعیت شهری کشور روی گسل زلزله هستند و 345 شهر از 800 شهر کشور نزدیک رودخانه قرار دارند.

وی مهاجرت، کم آبی، خشکسالی، ریزگردها، سونامی سالمندی، بیوتروریسیم، مهاجرت، جنگ و ... را از دیگر بحران‌های پیش روی ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه حوادث و سوانح جاده‌ای هم از مهمترین بحران‌های کشور است، تاکید کرد: هر سال 20 هزار نفر در حوادث جاده‌ای  کشورکشته می‌شوند و کرمانشاه نیز از نظر فوت و جرح در سوانح رانندگی جایکاه چهاردهم کشور را دارد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همکاری بخش‌های مختلفی مانند استانداری، دانشگاه آزاد، بیمه سلامت، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، مرکز پزشکی حج و زیارت، انتقال خون و ... در برپایی این کنگره تقدیر کرد.

 این کنگره از امروز با حضور بیش از 500 نفر از صاحب‌نظران این حوزه از سراسر کشور و چند کشور دیگر آغاز به کار کرده و تا 31 تیر ادامه دارد.

 


۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید