اخبار

دکتر ضرغام : مراکز علمی در تحقق اقتصاد مقاومتی بیشترین نقش را دارند

دکتر ضرغام : مراکز علمی در تحقق اقتصاد مقاومتی بیشترین نقش را دارند

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از طرح اقتصاد مقاومتی به عنوان طرحی مبتنی بر علم و واقعیتی در دنیای امروز نام برد و گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی مراکز علمی بیشترین نقش را دارند و باید تلاش کنیم این طرح را از خانواده ها شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر نصرت الله ضرغام روز چهارشنبه در نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و روسای دانشگاه های استان کرمانشاه افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت های این صندوق در سطح کشور است و از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در این ارتباط استقبال و حمایت می کنیم.
او بر فرهنگ سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در میان خانواده ها و به خصوص خانم ها به عنوان مدیران منازل تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در این ارتباط را باید از سنین پایه در میان مهدهای کودک و دانش آموزان نیز شروع کنیم.
او بر بالا بردن قدرت ریسک در میان افراد جامعه نیز تاکید کرد و گفت: لازمه موفقیت در دنیای امروز ریسک کردن است و کسانی که رسک کنند بیشتر به موفقیت می رسند.
او در ادامه سخنان خود پر رنگ کردن تحقیقا در دانشگاه ها را یک اولویت و نیاز دانست و افزود: باید از همه ظرفیت های داخل و خارج از کشور در راستای تبدیل یافته پژوهشی و تحقیقاتی به محصول و تجاری سازی آن تلاش کنیم.
او پایه حمایت مادی این صندوق را به تناسب هر طرح 500 میلیون ریال دانست و اظهار کرد: این مبلغ باتوجه به طرح ها، افزایش می یابد.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ادامه به انعقاد هزا ر و 350 تفاهم نامه با مراکز علمی و تحقیقاتی و 77 تفاهم نامه آزاد با سایر مراکز از سوی این صندوق اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه خروجی بسیار خوبی داشته است.
ضرغام تاکید بهره مندی از همه ظرفیت های علمی و مالی داخل و خارج از کشور را از راهبردهای این صندوق ذکر کرد و افزود: یافته های پژوهشی را باید به محصول تبدیل کنیم.
او دنیای امروز را دنیای استفاده از فکر دانست و گفت: کشورهایی که در زمینه فکری سرمایه گذاری کنند برنده هستند و می توانند در حوزه علم و دانش حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان کشور در زمینه تولید علم نیز تاکید کرد و خواستار شناسایی افراد مستعد در تمام نقاط کشور شد.
او به توان علمی کشورمان نیز اشاره کرد و با اشاره به پنج میلیون دانشجو در ایران گفت: ایران از نظر دانشجویان رشته های مهندسی چهارمین کشور دنیا است.
او خواستار ایجاد نوآوری و پویایی در حوزه آموزش عالی در کشور شد و گفت: باید متناسب با نیازهای جامعه رشته های جدیدی ایجاد کنیم و توجه جدی نیز بر مقوله کیفیت در این مراکز داشته باشیم.
او سرمایه گذاری بر روی دارایی های فکری را در دنیای امروز منجر به ایجاد اشتغال پایدار و درآمدهای سرشار دانست و گفت: به دنبال توسعه علم و فناوری به منظور دستیابی به توسعه فرهنگی و اقتصادی در کشور هستیم.
در این نشست تفاهم نامه همکاری بین رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به امضاء رسید.

۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۸:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید