اخبار

کاربران ایمیل دانشگاهی مراقب ایمیل های ناشناس باشند

کاربران ایمیل دانشگاهی مراقب ایمیل های ناشناس باشند

 سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با بیان این موضوع که ایمیل دانشگاهی (@kums.ac.ir.....) هیچ محدودیتی از لحاظ مدت زمان اعتبار، فضا و حجم ذخیره اطلاعات دریافتی ندارد هشدار داد که کاربران ایمیل دانشگاهی مراقب ایمیل های ناشناس باشند.

 وی با اشاره به اینکه هکرها (HACKERS) راه های مختلفی جهت هک و دستیابی به ایمیل کاربران بکار می گیرند گفت: در مورد ایمیل دانشگاهی مشاهده شده ایمیل های ناشناسی  با عناوین گوناگون از جمله پایان اعتبار و حجم اکانت یا ایمیل کاربر و موارد دیگر، به ایمیل کاربران ارسال گردیده و درخواست شده کاربر روی لینک خاصی کلیک کرده و ایمیل و پسورد خود را وارد نمایند، همچنین با ارسال ایمیلی به کاربران درخواست شده که جهت تایید، مشاهده عکس یا فایل و یا هر علت دیگری روی لینک خاصی کلیک گردد که اجرای هر یک از موارد یادشده موجب هک شدن ایمیل می شود که از جمله پیامد آن ارسال اسپم های بیشمار از ایمیل دانشگاهی کاربر به سایر ایمیل ها دیگر و در نتیجه بلاک (Block) شدنایمیل دانشگاه توسط موتورهای جستجو همچون گوگل، یاهو و ... میباشد.

مهندس یعقوبی گفت: باز کردن هرگونه فایل پیوستی در ضمیمه (attachment) ایمیل های ناشناس، احتمال آلوده شدن سیستم به بدافزارها و نرم افزارهای جاسوسی را افزایش داده و منجر به دسترسی غیرمجاز به سیستم کاربر خواهد شد.

 از این رو همه کاربران محترم می بایست در باره ایمیل هایی که دریافت می کنند هوشیار بوده و در صورت ناشناس بودن ایمیل دریافتی از بازکردن و پاسخ به آن خودداری نمایند .

 وی به همکاران توصیه کرد از نصب آنتی ویروس مناسب و به روز شده بر روی سیستم های مورد استفاده اطمینان حاصل نمایندو در صورت هرگونه پرسش و یا مشکل در زمینه ایمیل آکادمیک دانشگاه، موارد را به ایمیل info@kums.ac.ir ارسال کنند.

 

۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید