اخبار

دکتر شکیبا :در هنگام ذبح دام نکات بهداشتی را رعایت کنید

دکتر شکیبا :در هنگام ذبح دام نکات بهداشتی را رعایت کنید
معاون امور بهداشتی دانشگاه ضمن تبریک عید سعید قربان و لزوم اطلاع رسانی صحیح به عموم آحاد جامعه در خصوص اهمیت بیش از پیش رعایت نکات بهداشتی به هنگام ذبح دام جهت پیشگیری از ابتلاء احتمالی افراد به بیماریهای مشترک بین انسان و دام به ویژه تب مالت و تب کریمه کنگو گفت : ضمن هماهنگی های بعمل آمده با اداره کل دامپزشکی استان و شهرداریها، اماکن خاصی در هرشهرستان تحت عنوان محل عرضه دام تعیین شده است که در شهر کرمانشاه تعداد 12 تا 15مکان عرضه بهداشتی دام با حضور رابطین و ناظرین اداره دامپزشکی معین گردیده است .
وی از همشهریان خواست جهت تهیه دام مورد نیاز خود جهت ذبح بهداشتی به این اماکن مشخص و یا کشتارگاههای مجاز رسمی مورد تایید مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی مراجعه نمایند و گوشت مصرفی خود را تهیه نمایند.
دکتر شکیبا گفت : جهت حصول اطمینان در صورت امکان گوشت را به مدت حداقل 24 ساعت در شرایط پیش سرد در دمای 2 تا 8 درجه یخچال نگه داشته تا میکروبهای احتمالی موجود در آن از بین رفته و سپس با اطمینان هرچه بیشتر مورد مصرف قرار گیرد.
وی ضمن اعلام شماره تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی استان گفت:  همشهریان گرامی از هرگونه ذبح غیر بهداشتی دام در اماکن و معابر عمومی خودداری نمایند  و در صورت درخواست اطلاعات بیشتر با کارشناسان دامپزشکی تماس حاصل نمایند.
معاون بهداشتی دانیگاه علوم پزشکی در خاتمه گفت: بیماریهای تب مالت و تب کریمه کنگو در هنگام ذبح غیر بهداشتی دام قابلیت انتقال از دام آلوده به انسان را داشته و باعث ایجاد بیماری و قابلیت تهدید جدی برای سلامت انسانها را دارد لذا توصیه می شود امحاء و احشام باقیمانده دامی بصورت بهداشتی دفع گردد و از دور انداختن بقایای دامی در محیط جلوگیری بعمل آید.
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید