اخبار

رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه: ورود کودکان زیر 12 سال به این بیمارستان ممنوع است

رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه: ورود کودکان زیر 12 سال به این بیمارستان ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه دکتر علی سروش در نشست خبری امروز (20 آبان ماه) با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی غرب کشور است، گفت: این بیمارستان 714 تخت مصوب دارد اما در حال حاضر بین 750 تا 800 تخت بصورت متغیر در این بیمارستان مستقر است.

وی با اشاره به مراجعه بسیاری بیماران از کرمانشاه و استانهای هم جوار به این بیمارستان، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و هم مرزی با کشور عراق بیمارانی نیز از این کشور به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بیمارستان شرایط پذیرش بیماران بین‌الملل را دارد و بنابراین بیمارانی از کشور عراق در ابن بیمارستان پذیرش می‌شوند.

سروش با اشاره به فعالیت دو هزار نفر در این بیمارستان در قالب پرسنل و کادر درمان و پزشکان و پرستاران گفت: وجود بین 750 تا 800 تخت بیمارستانی محدودیت‌هایی را از نظر فضای فیزیکی و امکانات و پرسنل برای ما رقم زده است که همین امر نارضایتی برخی مراجعین را نیز به دنبال دارد.

ورود کودکان زیر 12 سال به بیمارستان امام رضا (ع) ممنوع شد

وی با انتقاد از آمار بالای ملاقات کنندگان بیماران، گفت: روزانه حدود 15 هزار نفر در قالب بیمار سرپایی، اورژانسی و ملاقات کننده بیماران به این بیمارستان مراجعه می‌کند که این امر فعالیت بیمارستان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

سروش گفت: بارها شاهد هستیم که در یک اتاق بیمار 50 تا 60 ملاقات کننده حضور دارند و قطعا این تعداد جمعیت مانع فعالیت‌های عادی بیمارستان و بیماران خواهد شد.

وی تاکید کرد: با وجود این حجم جمعیت پرستاران نمی‌توانند به خوبی به بیماران برسند و بسیاری بیماران به ویژه بیماران مغز و اعصاب دچار مشکل می‌شوند و حریم خصوصی بیماران نقض شده و تهویه مناسبی هم در بیمارستان صورت نمی‌گیرد.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر همه اینها این حجم بالای ورودی افراد به بیمارستان می‌تواند بیماری‌های عفونی، ویروسی و قارچی را نیز با خود وارد بیمارستان کند که این امر برای بیماران بسیار خطرناک است و از طرفی با آوردن کودکان به بیمارستان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف آنها و امکان ابتلای آنها به برخی بیماری‌های ویروسی و قارچی در محیط بیمارستان، امکان انتقال بیماری‌ها از بیمارستان به محیط جامعه نیز تشدید می‌شود.

سروش تصریح کرد: در همین راستا پیگیر اقدامات جدی در راستای کاهش تعداد ملاقات کنندگان و مرجوعین به بیمارستان هستیم و عمده فعالیت‌های ما بر بحث‌های فرهنگی متمرکز است.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) افزود: همچنین طرح دیگر ما در این زمینه ممنوعیت ورود کودکان زیر 12 سال به محیط بیمارستان در قالب ملاقات کننده است که این طرح از ابتدای همین ماه در بیمارستان شروع شده است و از مردم می‌خواهیم که برای حفظ سلامت کودکان خود و نیز بیماران به این قانون بیمارستان احترام گذاشته و کودکان زیر 12 سال خود را برای ملاقات به بیمارستان نیاورند.

مرکز سوختگی "گلستان" تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

سروش  در ادامه به برخی پروژه‌های در دست اجرا این بیمارستان اشاره کرد و افزود: یکی از این پروژه‌های مهم مرکز سوختگی 50 تخت خوابی است که قرار است با عنوان بیمارستان و یا مرکز سوختگی "گلستان" نامگذاری شود.

وی تصریح کرد: این پروژه 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است تا پایان سال کار تجهیز آن انجام شده و به بهره‌برداری برسد که با راه‌اندازی آن قطعا شرایط استانداردتری برای درمان و نگهداری از بیماران سوختگی به وجود خواهد آمد.

سروش از ساخت کلینیک بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد و اظهار کرد: این پروژه هم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیش از 80 مطب در ساختمان آن مستقر خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال شاهد راه اندازی آن باشیم.

وی از ساخت مرکز نگهداری بیماران «سل مقاوم به درمان» در محوطه این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: در این مرکز 10 تا 15 تخت بستری مستقر خواهد شد که بیماران سل مقاوم به درمان که مخاطرات جدی برای سلامت جامعه دارند در این مرکز نگهداری می‌شوند و این مرکز تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

"رادیوتراپی" جدید بیمارستان تا 3 ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

رییس بیمارستان امام رضا (ع) با اشاره به خرید دستگاه جدید رادیوتراپی برای این بیمارستان، گفت: دستگاه قدیمی ما که متاسفانه الان دو سه ماهی است از کار افتاده 12 تا 13 سال مورد استفاده قرار گرفته بود.

وی با اشاره به پذیرش روزانه 80 بیمار سرطانی برای انجام رادیوتراپی در زمان استفاده این دستگاه گفت: حجم مراجعات بسیار بالاتر از این تعداد بود اما زمان و ظرفیت استفاده ازدستگاه بیشتر از این تعداد نبود.

سروش افزود: این دستگاه تا همین دو سال پیش تنها دستگاه رادیوتراپی غرب کشور  بود و به همین علت علاوه بر بیماران استان بیماران سایر استان‌های غربی کشور نیز برای انجام رادیوتراپی به بیمارستان امام رضا (ع) می‌آمدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در شهر سنندج از دو سال پیش دستگاه رادیوتراپی نصب و راه‌اندازی شده که با خراب شدن دستگاه رادیوتراپی بیمارستان در حال حاضر بیماران ما حدود دو سه ماهی است که به سنندج می‌روند.

سروش با اشاره به خرید دستگاه جدید رادیوتراپی به مبلغ 10 میلیارد تومان، گفت: این دستگاه نصب شده و تا دو تا سه ماه دیگر کار راه‌اندازی آن انجام شده و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) با اشاره به ساخت مرکز جامع بیماران سرطانی در محوطه بیمارستان، گفت: این مرکز شامل 120 تخت بستری است که محلی برای نصب و راه‌اندازی دو دستگاه رادیوتراپی جدید در آن در نظر گرفته شده است.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) گفت: این مرکز در هفت هزار مترمربع احداث شده و اعتبار احداث آن 16 میلیارد تومان است که با توجه به برگزاری مناقصه به محض شروع به کار پیمانکار ظرف یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم دو دستگاه رادیوتراپی در این مرکز مستقر کنیم تا از ترافیک بیماران در این زمینه کاسته شود.

سروش با اشاره به کمبود فضا در اورژانس این بیمارستان ،گفت: قرار است حدود 2500 متر مربع فضای اورژانس بیمارستان توسعه داده شود که برای این کار هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدوار هستیم این توسعه اورژانس نیز ظرف یک سال آینده محقق شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز دیالیز صفاقی (شکمی) در این بیمارستان، گفت: در این مرکز بیماران با انجام این نوع دیالیز آشنا خواهند شد و یاد می‌گیرند که چطور خود در منزل دیالیز انجام دهند.

وی تصریح کرد: این نوع دیالیز نیاز به بستری ندارد و می توان در منزل آن هم به مدت نیم ساعت کار دیالیز را انجام داد.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از موافقت تلویحی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی مرکز جامع توانبخشی 80 تخت‌خوابی در این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: بسیاری بیماران به ویژه بیماران ارتوپدی، سکته‌های مغزی و قلبی و دیابتی نیاز به انجام اقدامات بازتوانی و توانبخشی دارند که امیدواریم این مرکز هرچه سریعتر برای خدمات‌دهی به این بیماران راه‌اندازی شود.

سروش از راه‌اندازی بخش جراحی قلب در این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: همچنین طرحی در بیمارستان از چند ماه پیش شروع شده که با مراجعه هر بیمار سکته مغزی با تزریق یک داروی خاص می‌توان از سکته او جلوگیری کرد.

وی افزود: در این طرح هر بیمار سکته مغزی که شرایط تزریق این دارو را داشته باشد از جمله اینکه بیماری زمینه‌ای نداشته باشد با مراجعه به بیمارستان در سه تا چهار ساعت اولیه بروز علائم سکته، کد 724 (هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز) به اوتعلق می‌گیرد و بلافاصله این دارو برای او  تزریق می‌شود که می تواند سریعا لخته خون را از بین برده و مانع سکته و معلولیت‌های احتمالی آن شود.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی بخش مداخلات پیشرفته برای موارد سکته‌ها و یا خونریزی‌های مغزی در دستور کار است، گفت: این بخش به افرادی خدمات‌رسانی می‌کند که در فاز تاخیر سکته‌ها  و یا خونریزی‌های مغزی مراجعه کرده‌اند و باید اقدامات دیگری برای آنها انجام شود و راه‌اندازی این بخش مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که باید انجام شود.

نیاز جدی به ساخت "همراه‌سرا" داریم

سروش در ادامه سه دستگاه MRI سه تسلا، سی تی اسکن 256 اسلایسی و آنژیوگرافی بای پلین را سه دستگاه مورد نیاز این بیمارستان عنو ان کرد.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به حجم بالای مراجعه بیماران به این بیمارستان از شهرهای دور و نزدیک ساخت یک همراه‌سرا را نیز یکی از نیازهای ضروری این بیمارستان عنوان کرد و افزود: مسئولین و خیرین در این زمینه قول‌هایی داده‌اند اما هنوز به نقطه اجرایی نرسیده است.

12 "آسانسور" داریم برای 15 هزار نفر!

سروش در خصوص صحبت‌های مدیرکل استاندار استان کرمانشاه مبنی بر استاندارد نبودن آسانسورهای بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان امام رضا (ع)، گفت: در حال حاضر ما 12 آسانسور داریم با 15 هزار مراجعه کننده در هر روز و قطعا 10 آسانسور دیگر هم اضافه کنیم با این حجم مراجعین از استاندارد خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه آسانسورهای بیمارستان از بهترین شرکت‌ها خریداری شده‌اند، گفت: این آسانسورها ظرفیت مشخصی دارند اما بارها شاهد هستیم که حتی زمانی آسانسور بوق اخطار می‌زند باز هم تعدادی مجددا سوار آسانسور می‌شوند و قطعا این کار آسانسورهای ما را از استاندارد خارج می‌کند.

سروش افزود: علی رغم این مشکلات خواسته‌های اداره استاندارد را برای گرفتن تاییدیه استاندارد با صرف 600 تا 700 میلیون تومان در این شرایط کمبود اعتبار انجام دادیم اما باز در بازرسی مجدد گفتند که آن اقدامات مطابق نمونه قدیمی بوده و باید با نمونه جدیدی که برای استاندارد ارائه شده کار استاندارد آسانسورها انجام شود.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) تصریح کرد: باز هم مجددا خواسته‌های استاندارد را انجام دادیم که در مراحل پایانی است و امیدواریم این بار بتوانیم تاییدیه استاندارد را بگیریم.

 

۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید