اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در "سلیمانیه" عراق شعبه می زند

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در "سلیمانیه" عراق شعبه می زند
مسئول امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی شعبه دانشگاه در "سلیمانیه" کشور عراق خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه دکتر علیرضا احمدی با بیان اینکه بین‌المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهه از یک سال پیش شروع شده، گفت: خوشبختانه از سال گذشته مجوز جذب دانشجوی خارجی را دریافت کردیم و در حال حاضر اولین گروه دانشجویان خارجی امسال در دانشگاه جذب شدند.
وی با بیان اینکه راه اندازی شعبه دانشگاه در سلیمانیه عراق در دستور کار است، گفت: قطعا این شعبه علاوه بر اینکه به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می‌کند نماینده سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز خواهد بود.
وی با بیان اینکه چالشهای بسیاری بر سر راه بین‌المللی سازی دانشگاه وجود داشته و دارد، گفت: یکی از این چالش‌ها عدم تسلط عمده اساتید و کارکنان دانشگاه به زبان انگلیسی است زیرا در دو سال اول باید تدریس برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی صورت گیرد.
مسئول امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به ظرفیت‌های‌ استان در زمینه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: قطعا حضور دانشجویان خارجی می‌تواند زمینه ساز حضور گردشگران سلامت در کشور شود.
احمدی افزود: علاوه بر این میل بسیار زیادی در بخش کردنشین عراق برای حضور در کشور ایران جهت درمان وجود دارد زیرا شرایط درمان در کشور ایران به لحاظ کیفی به هیچ عنوان با کشورهای منطقه از جمله ترکیه قابل مقایسه نبوده و از سطح بسیار بالایی برخوردار است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه جذب این حجم از بیماران و گردشگران سلامت تنها تلاش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کافی نبوده و باید مسئولین استان به ویژه در بحث ارتقا هتل‌داری در استان و افزایش امکانات گردشگری وارد کار شوند.
مسئول امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به رتبه 3835 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از میان 150 هزار دانشگاه موجود در جهان، گفت: با توجه به ظرفیت ارائه خدمات در دانشگاه و با توجه به اینکه سیستم درمانی کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی ادغام شده قطعا این رتبه حق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیست.
وی افزود: از جمله شاخص‌های مطرح در این رتبه‌بندی میزان جذب دانشجوی خارجی، تعداد اساتید خارجی که در دانشگاه تدریس می‌کنند، تعدا اخذ جوایز نوبل و تعداد اساتید دانشگاه است که در دانشگاهای خارجی تدریس می‌کنند.
احمدی افزود: ارتقا وضعیت دانشگاه در همه این شاخص‌ها به ویژه در بحث جذب اساتید و دانشجویان خارجی همکاری همه دستگاه‌های استان را در جهت فراهم کردن بستر مناسب گردشگری می‌طلبد.
۹ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید