اخبار

از هیچ تلاشی برای راه‌اندازی "مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه" دریغ نمی‌کنیم

از هیچ تلاشی برای راه‌اندازی "مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه" دریغ نمی‌کنیم
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مشکل مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در بحث تامین نیروی متخصص جهت راه اندازی، گفت: تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت تا در چارچوب قانون در جهت رفع مشکلات راه‌اندازی این مرکز اقدام کنیم.
دکتر حسین کریم در حاشیه بازدید از "مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بعد از گذشته پنج سال استان کرمانشاه هنوز هم شاهد خیر و برکات سفر مقام معظم رهبری به استان است، گفت: یکی از برکات این سفر بحث موافقتی است که جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولهای بنیادی دریافت کرد.
وی افزود: با دریافت این موافقت از همان سال جهاد دانشگاهی کرمانشاه فعالیت‌های خود را برای راه‌اندازی این مرکز آغاز کرد که خوشبختانه در حال حاضر شاهد اتمام بخش سخت‌افزاری این مرکز هستیم و ساختمان مرکز ساخته شده و تجهیزات نیز در آن نصب شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز در بحث نرم افزاری که همان تامین نیروی متخصص است دچار مشکل است و تمام تلاش ما این است تا با تعامل و همکاری بتوانیم در چارچوب قانون در جهت رفع مشکلات و موانع بهره‌برداری این مرکز تلاش کنیم.
کریم به تاثیر راه‌اندازی چنین مراکزی در بحث رونق گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه در همسایگی کشوری قرار دارد که یکی از مشکلات آن در حوزه سلامت، بحث "نازایی" است.
وی با اشاره به آمار بالای نازایی در این کشور، گفت: درمان نازایی به لحاظ فرهنگ و نیز وضعیت کشور عراق در حال حاضر به عنوان یکی از اولویت‌های این کشور مطرح است و قطعا این امر فرصت خوبی برای استان در جهت جذب گردشگران سلامت در این حوزه است.
کریم افزود: هم اکنون بیماران بسیاری از کشور عراق جهت درمان ناباروری به استان‌های مختلف کشور مراجعه می‌کنند و قطعا به لحاظ بعد مسافت، زبان و فرهنگ و نیز صرفه جویی در هزینه‌ها، انجام کارهای درمانی برای این بیماران در استانی مانند کرمانشاه که با کشور آنها هم مرز است بهتر و به صرفه‌تر خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نمونه قدیمی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم اکنون در بیمارستان «معتضدی» کرمانشاه وجود دارد، گفت: در حال حاضر خرید تجهیزات این مرکز به میزان سه میلیارد تومان را مصوب کرده‌ایم، اما به لحاظ ساختمان نمی‌توان آن را با ساختمان شکیل مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مقایسه کرد.
کریم افزود: همچنین یک مرکز تحقیقات ناباروی در دانشکده پزشکی داریم که جهاد دانشگاهی توانسته چنین مرکز تحقیقاتی را نیز در همین مرکز درمان ناباروری ادغام کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه می‌تواند نقش موثری در حوزه درمان ناباروری استان ایفا کند، گفت: با توجه به اهمیت کار این مرکز از هیچ تلاشی در زمینه راه‌اندازی آن دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم در چارچوب قوانین موجود در زمینه تامین نیروی متخصص این مرکز اقدام کنیم تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این مرکز و خدمات رسانی آن به مردم استان و منطقه و حتی مراجعان از کشور عراق باشیم.
 
۹ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید