اخبار

یادداشت ریاست دانشگاه به مناسبت روز دانشجو

یادداشت ریاست دانشگاه به مناسبت روز دانشجو
به نام خدا
امروز تقویم ما یادآور دانایی و ظلم ناپذیری دانشجویانی است که بر سر باور خود ، خون پاک و جان عزیزشان را گذاشتند و چراغی افروختند خاموش ناشدنی و شمعی نکشتنی.
آنان که با دانشجویان در ارتباطند می دانند که این قشر ، آمیزه ای از شور و هیجان ، کنجکاوی و دانش پژوهی، نقادی و بی باکی ، زمان حساسی و صداقت و پاکی اند و جوششی جانانه آنان را از دیگران متمایز می سازد.
این مجموعه خصائل شورآفرین، بستری فراهم می کند تا نهاد مقدس دانشگاه که بر پایه آموزش و گسترش دانش؛تعلیم آداب فرهنگ و زندگی و تقویت مبانی اخلاقی و روابط اجتماعی و به عبارت جامع تری از بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران « انسان سازی» بنیان نهاده شده است بتواند در ایفای رسالت خود برای پرورش نسلی عالم وکاوشگر، نقاد ، بصیر و مؤدب به آداب اجتماعی و اخلاق اسلامی موفق باشد به شرط آنکه ما بین این زمینه و آن هدف ، حلقه واسط خود دانشجویان باشند. بدان معنی که در تمام ابعاد دانشگاهی مشارکت خود دانشجویان اصل بوده و اساتید مدبر دانشگاهی این فراگرد را خردمندانه هدایت نمایند.
باورمندی خدشه ناپذیر اینجانب به ظرفیت های دانشجویی موجب انس ژرف و دوستی دلپذیری گشته تا بدان جا که براساس مقدورات سعی نموده ایم تا در نشست های هفتگی با آنان و تعامل دوسویه مثمر این ظرفیت ها را به ظهور برسانیم و گام های بزرگ شان در حوزه های مختلف علمی ، آموزشی ، فرهنگی و هنری موجب شعف و مایه تقویت مجموعه مدیریتی دانشگاه شده است به قدری که نشست های هفتگی صمیمانه با دانشجویان که سرشار از پاکی و راستی اند ، توان یک هفته سخت کاری ما را فراهم می نماید.
در این روز عزیز خطاب به دانشجویان و فرزندان عزیز خودم در دانشگاه علوم پزشکی می گویم که این ساختارپیچیده و معظم دانشگاهی و هرآنچه در آن هست با هدف مقدس مهیا کردن شما برای ورود به اجتماع و آینده است . اجتماعی که هدایت و خدمت در آن از جنبه های مختلف به دوش شما نهاده می شود و آینده ای که شما بخت بلند دارا بودن آن را دارید. همه چیز مهیاست تا شما بعنوان برگزیده ترین جوانان سرزمین در کسوت بهترین فرزندان میهن درآیید و مایه افتخار مجموعه ، خانواده و کشور عزیزمان گردید.
این البته ساده نیست و این گنج قیمتی را به بهانه و به سهل به کسی نمی بخشند بلکه در راه آن کوشش بسیار باید کرد ، جهدی که در راه مبارزه با جهل و کسب دانش به کار برده شود سراسر لذت و انگیزه و اشتیاق است و نیز شوق کسب معرفت و تشنگی برای دانش  که آنچنان که من می بینم در شما موج می زند.
فرزندان عزیزم انتظار من از شما این است که همانگونه که ما می کوشیم تا دانسته های خود را به شما منتقل کنیم شما نیز تلاش کنید تا ویژگی های پاک انسانی که در این سن بروز بهتری دارند و در سالیان میان سالی و پس از آن ممکن است به ضعف و سستی بگراید به ما یادآوری کنید و به جای بی مسئولیتی مهلک ، کم رغبتی عذاب آور و دنیا دوستی فسادآور که گاه بر جامعه سایه می افکند، از روح لطیف خود شهد انسانیت را در رگ های این سازمان دانش مدار که چونان موتور محرکه جامعه و پیش رو و پیش ران آن است به جریان در آورید.
اینجانب ضمن تبریک 16 آذرماه روز دانشجو به همه دانشجویان عزیز و اساتید گرامی باردیگر از همگان می خواهم که دست در دست یکدگر دهیم تا در کنار هم بر مشکلات فائق آمده و جامعه را به سوی سلامت و توسعه سوق دهیم.
            دکتر حسین کریم 
                         صبحگاه 16 آذر ۱۳۹۵
۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید