اخبار

ریاست دانشگاه: هیچ چیز مهم‌تر از "سلامت" برای هزینه کردن نیست

ریاست دانشگاه: هیچ چیز مهم‌تر از "سلامت" برای هزینه کردن نیست
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: برخی عنوان می‌کنند هزینه‌های زیادی در کشور صرف درمان و سلامت می‌شود که باید گفت اگر برای درمان مردم پول نگذاریم، برای چه چیزی باید هزینه کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم امروز (14 دی) در جلسه بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی در محل فرمانداری این شهرستان، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، گفت: دولت سلامت را بر اساس مطالبات مردم به صدر آورد و طرح تحول نظام سلامت را پایه‌ریزی کرد که علی‌رغم ضعف‌ها، مشکلات بسیار زیاد مردم را در حوزه درمان و سلامت حل کرد.
 کریم افزود: اقبال مردم به سمت بیمارستانها و رضایتمندی ایجاد شده با اجرای طرح تحول سلامت در این دو سال سرمایه بزرگی برای نظام است و باید آن را قدر دانست و البته نواقص را برطرف کرد.
کریم با اشاره به برخی گفته ها مبنی بر هزیته کردن بسیار در بخش درمان و سلامت تصریح کرد: این هزینه‌های بالایی که برخی از آن دم می‌زنند در حالیست که مردم ما سالانه به طور متوسط دو روز در بیمارستانها بستری می‌شوند و این رقم در ژاپن حدود ۱۵ روز است. ضمن اینکه باید برای مردم ارزش قائل بود و درمان آنان را رها نکرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که در مدت اجرای طرح تحول سلامت توانستیم افرادی که بیمه نداشتند را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و کاری کنیم که مردم درمان خود را جدی بگیرند.
کریم به اجرای پرونده سلامت الکترونیک اشاره کرد و افزود: پرونده سلامت الکترونیک از زیرساختهای مهمی است که خیلی از نگرانی‌های بهداشتی را مرتفع می‌کند و یکی از زیرساختهای مهم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری است که کار آن در استان به طور جدی آغاز شده است.
 وی افزود: خوشبختانه دولت طرح تحول را به حوزه سلامت دهان و دندان گسترش داده و هرشهرستانی که بستر لازم را فراهم کند، امکانات بسیار خوب دندانپزشکی را به آن شهرستان تحویل خواهیم داد.
کریم با اشاره به مهارشدن پدیده زیرمیزی پزشکان، گفت: پس از برخورد جدی با تعدادی از پزشکانی که زیرمیزی می‌گرفتند، اکنون شکایتی در این زمینه در استان نداریم و از مردم می خواهیم درصورت دیدن این مساله با شماره ۱۶۹۰ به ما اطلاع بدهند و ما برخورد بسیار جدی با این موارد تخلف خواهیم داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به آمار بالای بیکاری استان گفت: بیکاری ۲۲درصدی استان و توسعه نیافتگی نتیجه کشمکش‌های داخل استانی است، ما هنوز نمی توانیم درکنار یکدیگر قرار گرفته و گفت و گو کنیم و متاسفانه این مهم و طراحی مسیر مشخص و هدف واحد را هنوز یاد نگرفته‌ایم.
کریم با بیان اینکه همدلی، محبت، صمیمیت و درک متقابل می‌تواند باعث موفقیت شود، گفت: استان کرمانشاه به آرامش نیاز دارد و  شهرستان‌هایی که دارای آرامش هستند و همدل و همراهند دارای سرمایه بزرگی هستند و کارهای مهمی در آنها انجام می‎‌شود.
وی در پایان با اشاره به هزینه‌های بالای سیستم سلامت کشور، گفت: سیستم سلامت کشور به یاری و کمک متولیان جامعه، مسوولان و نمایندگان شهرستانها، مردم، خیرین، شوراها و نهادهای مردمی نیاز دارد.
۱۴ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید