اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: امکانات درمانی لازم برای زائران اربعین فراهم شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: امکانات درمانی لازم برای زائران اربعین فراهم شده است
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی بخش های مختلف بهداشت و درمان استان برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: امکانات بهداشتی و درمانی لازم برای زائران اربعین فراهم شده است.
 
دکتر محمودرضا مرادی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی در قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با هدف خدمت به زائرانی که از مرز خسروی و مسیر کرمانشاه و قصرشیرین به عتبات عالیات تردد می کنند تمام امکانات درمانی مورد نیاز پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: تمام نیازمندی ها و مقدمات کار در بخش های مختلف از جمله فوریت های پزشکی، بهداشت، درمان، نظارت بر غذا و پشتیبانی های بیمارستانی با هدف ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین بررسی و نیاز سنجی شد تا در راستای رفع مشکلات فراروی گام برداریم.
وی بیان کرد: در صورت بازگشایی مرز خسروی و تردد زائران از این مرز، خدمات رسانی مورد نیاز متناسب با جمعیت انجام می شود و پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

 

دکتر مرادی اضافه کرد که در طول مسیر تردد زائران از کنگاور تا خسروی، پیش بینی های لازم برای استقرار امکانات بهداشتی و درمانی صورت گرفته و قرار است در این مسیر 100 دستگاه آمبولانس و تعدادی اتوبوس آمبولانس استقرار یابد و پایگاه های اورژانس نیز مستقر شوند که جانمایی های لازم در این زمینه نیز صورت گرفته است.
وی از استقرار سه بیمارستان صحرایی شامل 2 بیمارستان در خسروی و قصرشیرین و یک بیمارستان در سرپل ذهاب خبر داد و گفت: علاوه بر این، بیمارستان های استان نیز در حالت آماده باش هستند و 40 درصد تخت های بیمارستانی برای ایام اربعین نیز خالی خواهند بود.
او در خصوص تامین نیروهای درمانی عنوان کرد که از نیروهای داخل استان و همچنین نیروهای داوطلب با برنامه ریزی های لازم استفاده می شود که پیش بینی های لازم نیز در این زمینه صورت گرفته تا مشکلی برای ارائه خدمت به زائران نداشته باشیم.
۱۲ مهر ۱۳۹۷ ۲۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید