اخبار

134 مدرسه مروج سلامت 5 ستاره در استان وجود دارد

134 مدرسه مروج سلامت 5 ستاره در استان وجود دارد
 
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه از وجود 134 مدرسه مروج سلامت 5 ستاره در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تعداد مدارس مروج سلامت 5 ستاره در استان در سال تحصیلی 97-96 به 134 مدرسه ارتقاء یافت.

الهه صادقی اظهار داشت:مدرسه مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمند سازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

وی هدف از اجرای برنامه مدارس مروج سلامت را  ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس کشور از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت بیان کرد.

الهه صادقی با اشاره به اینکه این برنامه از سال تحصیلی 90-89 با 23 مدرسه آغاز گردیده و در سال تحصیلی 97-96 به 644 مدرسه ارتقا یافته است گفت: از این تعداد، 10 مدرسه در ثلاث باباجانی، 35 مدرسه در سرپل ذهاب و 3 مدرسه در قصرشیرین به دلیل آسیب وارده ناشی از زلزله آبان ماه 1396 و عدم امکان مداخلات لازم و تکمیل چک لیست ممیزی در سال تحصیلی مذکور بصورت موقت از لیست مدارس مروج سلامت حذف شدند و در نهایت فرایند ارزیابی برای 597 مدرسه انجام و نتایج آن پس از بررسی توسط اداره کل سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت به تایید نهایی رسید.

وی اظهار داشت: براساس نتایج حاصله از ممیزی های انجام شده، مدارسی که موفق به کسب نشان 5 ستاره شدند 134 مدرسه می باشد و 414 مدرسه موفق به کسب نشان از 1 تا 4 ستاره شدند ضمن اینکه 49 مدرسه که موفق به کسب نشان نشده اند و نیاز به بررسی و مداخلات بیشتر دارند نیز مدارس مجری را تشکیل می دهند.

وی چگونگی انجام فرآیند ارزیابی و اعطای نشان به این مدارس را تشریح کرد و گفت: این مدارس براساس چک لیست ممیزی خارجی و عناوینی همچون داشتن برنامه جامع آموزش سلامت ،ارائه خدمات بالینی در مدرسه ، سلامت محیط در مدرسه ، بهبود تغذیه در مدرسه تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدرسه، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه ، خدمات سلامت روان و مشاوره ای در مدرسه و مشارکت والدین وجامعه در برنامه های سلامت در مدرسه و شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 
۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید