اخبار

احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی دالاهو در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت

احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی دالاهو در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت


️ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به همراه معاونین به منظور نشست با مسئولین شهرستان دالاهو و بررسی وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان بیست و دوم مهرماه وارد دالاهو شد. 

دکتر محمودرضا مرادی در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان دالاهو عنوان کرد: پیرو مطالبات و رفاه حال مردم منطقه با توجه به موافقت اولیه وزارت بهداشت بحث احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی دالاهو در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای توسعه حوزه سلامت این شهرستان و ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی ، چندین پروژه در شهرستان دالاهو در دست اجراست و تعدادی از آنان به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

دکتر مرادی اظهار داشت: پس از تامین نیروی انسانی ، متخصصین زنان و اطفال جهت ارائه خدمات درمانی به مردم شهرستان هر هفته یک روز را در شهرستان دالاهو حضور خواهند یافت.

رئیس دانشگاه همچنین بیان کرد: یک یونیت دندانپزشکی جهت ارائه خدمات در حوزه دهان و دندان ، خریداری و در روستای زاوله نصب و راه انداری خواهد شد .

در ادامه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان  ضمن تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به سبب ارایه خدمات قابل تحسین در بحران زلزله عنوان کرد: در ارزیابی صورت گرفته این خدمات کارنامه درخشان و روشنی را در جهان از خود به جای گذاشت.

دکتر فلاحت پیشه گفت: امیدوارم در هر شهرستان خدمات ماندگار از حوزه سلامت به یادگار بماند و بیمارستان دالاهو نیز از آن جمله باشد.

همچنین فرماندار شهرستان دالاهو نیز احداث بیمارستان شهرستان دالاهو را از مطالبات اصلی مردم دانست و گفت: با تکمیل پروژه های عمرانی در دست احداث به لحاظ فیزیکی زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در این شهرستان به شرایط مطلوب خواهد رسید اما به لحاظ تجهیزات و امکانات نیاز به توجه ویژه دارد.

  دکتر حیدری عنوان کرد: تکمیل پروژه های عمرانی جزو ضرورت هایی است که امید داریم به نتیجه برسد و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

در ادامه نشست هیات رئیسه دانشگاه در غرب استان دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه دالاهو‌ رتبه چهارم در سامانه سیب و رتبه دوم متوسط تعداد خدمات به هر نفر را در استان‌ داراست گفت: 48 درصد جمعیت شهرستان حداقل یک بار خدمت بهداشتی ثبت شده را دریافت کرده اند.

دکتر منصوری ، معاون اجتماعی دانشگاه نیز دالاهو‌ را جزو اولین شهرستانهایی دانست که مجمع شهرستانی سلامت را برگزار کرده و درحال حاضر ۴ مرکز در این شهرستان توسط خیرین سلامت در حال ساخت است.

طی این نشست معاون غذا و دارو دانشگاه شهرستان دالاهو را در بحث قاچاق کالای سلامت محور،جزء سالمترین شهرستانها دانست .

دکتر محمدی افزود:خدمات دارویی در این شهرستان توسط سه داروخانه خصوصی ارایه می شود و میانگین تجویز اقلام دارویی در شهرستان دالاهو ۳/۷ قلم است. 

دکتر ایمانی ، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز از رشد 58 درصدی اعتبارات اعطایی سایر فصول در شهرستان دالاهو نسبت به شش ماهه اول سال۹۶ خبر داد و گفت:حقوق کلیه پرسنل و پرداخت اضافه کار کارکنان به روز است.

در پایان دکتر روشنی ، معاون درمان دانشگاه تامین پزشک متخصص زنان و زایمان و اطفال دشوار دانست و با بیان اینکه کمبود این دو تخصص استانی است گفت: امکان حضور کامل این تخصص ها در شهرستان ها در کل ایام هفته مقدور نیست.

گفتنی است گفتگو با پرسنل بهداشتی ، درمانی مرکز درمان بستر این شهرستان ، سفر به شهرستان سرپل ذهاب، بازدید از مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان و بررسی نحوه ارائه خدمات درمانی در این مراکز از دیگر برنامه های رئیس دانشگاه در سفر یک روزه به غرب استان بود.

 

11

۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید