اخبار

روزانه 25 نفر بر اثر مسمومیت به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می کند

روزانه 25 نفر بر اثر مسمومیت به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می کند

 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با بیان اینکه روزانه 25 نفر براثرمسمومیت به این مرکز مراجعه می کنند، از مراجعه  4600 بیمار مسمومیت در نیمه نخست سال جاری به این مرکز خبرداد و گفت: از این تعداد یک درصد جان خود را از دست داده اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهنام رضا مخصوصی در هفته ی پیشگیری از مسمومیت ها (7-1) آبانماه اظهار داشت : بروز مسمومیتهای عمدی بصورت خودکشی بخصوص در بیمارانی که از افسردگی و مشکلات خلقی رنج می برند از معضلاتی است که مراجعین به این مرکز با آنها دست به گریبانند.

وی اظهارداشت : مسمومیتهای غذایی ناخواسته و تماس با سموم شیمیایی خانگی و کشاورزی و مصرف الکلهای غیرمجاز و سمی نیز علت بستری دسته بزرگی از مراجعین می باشد که در این مرکز متناسب با نوع مسمومیت ، انواع درمانها و پادزهر مورد نیاز به بیماران تجویز می شود.

دکترمخصوصی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما واحتمال مسمومیت با گازمونوکسید کربن افزود : گازگرفتگی مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن مونوکسید به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می شود که در زمستان به دلیل مسدود شدن دودکش یا تهویهٔ گاز در ساختمان منتشر شده و به دلیل عدم امکان خروج آن در نهایت منجر به مرگ افراد می‌شود.

دکتر مخصوصی عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) با بیش از 39 سال سابقه در حال حاضر مرکز ارجاع کلیه بیماران مسمومیت استان کرمانشاه است که با داشتن بخش مسمومیت و اورژانس، 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشکلات ناشی از بروز مسمومیتهای عمدی و غیر عمدی اعم از مسمومیتهای دارویی، غذایی، سموم وانواع گزشها و گازگرفتگی و مسمومیت با مواد سوزاننده است.

وی گفت : این مرکز دارای بخش مراقبتهای ویژه (ICU) و پزشکان ، پرستاران و نیروهای مجربی است که با توجه به سالها تجربه در ارائه خدمت به بیماران مسمومیت در این مرکز، در کاهش مرگ و میر هزاران بیمار نقش بسزایی دارند.

۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۹:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید