اخبار

یک فوق تخصص سرطان : برای درمان بهتر، روحیه بیماران را ارتقا دهید

یک فوق تخصص سرطان : برای درمان بهتر، روحیه بیماران را ارتقا دهید


یک فوق تخصص سرطان بزرگسالان ارتقاء روحیه را در درمان  بیماران  مبتلا به سرطان موثر دانست و گفت: روحیه در درمان این بیماران بسیار اهمیت دارد زیرا سیستم ایمنی با روحیه ارتباط دارد و یکی از مدافعان انسان در مقابله با سرطان است  و هر چه شخص انرژی بیشتری داشته باشد سیستم دفاعی بالاتر می رود و به درمان کمک می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه دکتر مهرداد پاینده با اشاره به اینکه اولین نکته مهم در بیماران سرطانی حفظ اعتماد به نفس و مراقبت های روحی و روانی است گفت: مراقبت های فامیلی نیز اهمیت دارد و بیماری در شیمی درمانی موفق است که از رفتارهای استرس زا دوری کند.

وی  بیان کرد: محیط را نیز باید طوری مهیا کنیم که بیمار آرامش ، امنیت اجتماعی و اقتصادی داشته باشد و طول درمان باید از 6 تا 8 ماه انجام شود و برنامه ریزی کند که مسیر معمول زندگی را طی کند.

 دکتر پاینده توصیه کرد: بیماری که باید شیمی درمانی شود ابتدا واکسیناسیون انجام دهد که ایمنی بدن شخص بالا رود و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و در محیط های شلوغ قرار نگیرند و سفرهای طولانی و رفتن به ارتفاعات پرهیز کنند.

 وی با اشاره به اینکه در انهدام بیماری خود بیمار به عنوان فرد فعال و آماده و پیگیر باید نقش داشته باشد افزود:شیمی درمانی در عین فواید عوارضی هم دارد و مهم ترین عوارض آن افت سلول های دفاعی بدن یعنی همان گلبول سفید است که بیمار و اطرافیان باید موارد بهداشتی را رعایت کنند چون فرد بیمار توان دفاعی کمتری دارد.

دکتر پاینده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  بیان کرد:کاهش اشتها یکی دیگر از عوارض شیمی درمانی است و نیاز به استفاده از داروهای تقویت اشتها دارد .

وی پرانرژی بودن بیمار را از اصول  درمانی دانست و گفت: بیمار باید ضمن استفاده از مواد غذایی  سرشار از پروتئین که مقاومت بالایی  دارد ،غذای  کم حجم و دفعات  بیشتر و میوه های تازه مصرف کند چرا که  ارتباط تغذیه با درمان ثابت شده است .

این فوق تخصص سرطان بزرگسالان با اشاره به اینکه امروزه گستره درمان های سرطان افزایش یافته است و رادیو تراپی، نارگت تراپی به عنوان کمک دهنده به روند شیمی درمانی هستند گفت : شیمی درمانی داروهایی هستند که در انهدام سلول های غیر طبیعی از آنها استفاده می شود و در نهایت روی سلول های بدخیم تاثیر می گذارند و  سلول های بدخیم سلول های هستند که با تکثیر بالا و در کوتاهترین زمان خیلی رشد می کنند نسبت به سلول های طبیعی از کنترل بدن خارج می شود.

پاینده بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی در حال تکمیل است که بخش های ویژه ای دارد که به استان های دیگر هم خدمات ارائه می دهد و از لحاظ دارویی که پایه اصلی درمان است مشکلی نداریم و سعی شده که این مساله به خوبی پوشش داده شود.

۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید