اخبار

اولین نشست کارگروه توسعه کارآفرینی معاونت اجتماعی دانشگاه برگزار شد

اولین نشست کارگروه توسعه کارآفرینی معاونت اجتماعی دانشگاه برگزار شد



اولین نشست اعضای کارگروه توسعه کارآفرینی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  در این جلسه که در راستای تحقق اهداف و برنامه های تبیین شده در تفاهم نامه چهار جانبه همکاری فی ما بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بنیاد توسعه کارآفرینی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور نمایندگان مربوطه برگزار شد مقرر شد مرکز تجاری و پشتیبانی از تولیدات محلی اورامانات در شهرستان پاوه راه اندازی شود.

اختصاص مکانی به عنوان فضای مجازی در سامانه ZoZA (ثبت اطلاعات تجاری کارآفرینی) و نیز اختصاص مکانی به عنوان کارگروه توسعه کارآفرینی در حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی از دیگر مصوبات این نشست بود.

در این نشست معاون اجتماعی دانشگاه با تأکید به اهمیت برگزاری جلسات متناوب و مرتبط با حوزه توسعه کارآفرینی در چارچوب کارگروه و ضرورت اجرایی نمودن ایده ها و تصمیمات اتخاذ شده ، به توانمندی مردم منطقه و بهره گیری از استعدادهای بومی تاکید کرد و گفت: استان کرمانشاه با جاذبه های خاص گردشگری درچهارفصل سال پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد.

دکتر منصوری افزود: استان کرمانشاه مهد تمدن است و  می تواند با آموزش و توانمندسازی جمعیت های هدف خصوصا در مناطق محروم و اشتغالزایی در ایجاد کسب وکارهای کوچک ، مشاغل خانگی و روستایی در توسعه کارآفرینی ورفع معضل بیکاری گامهای موثری بردارد.

دکتر رضایی قائم مقام معاونت اجتماعی و مدیر اداره مولفه های اجتماعی موثر برسلامت، توسعه کارآفرینی را سبب ارتقاء سطح سلامت جامعه دانست و با اشاره به اینکه تنها تأمین 25% از سلامت جامعه از طریق بهداشت و درمان است و75% سلامت در حوزه های دیگری شکل می گیرد گفت: تمامی ساز وکارهایی که به ارتقای سلامت وتوانمندسازی افراد کمک می کند اگر در قالب خط سیر تعریف و مدیریت شود می تواند خروجی مناسبی بدهد که منجر به سلامت گردد .

مهندس سپیده دم عضو هیات مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی وتعاون استان کرمانشاه نیز  بحث اشتغال را یک معادله چند متغیره و نیازمند تحلیل شرایط موجود و آسیب شناسی در این زمینه دانست.

گفتنی است این جلسه با هدف بررسی راهکارهای توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال مولد و حرکت به سمت تحقق اهداف سلامت از مسیر توسعه اشتغال و کارآفرینیدر معاونت اجتماعی دانشگاه برگزار شد.



۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید