اخبار

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان : معنا و فلسفه بسیج با خدمت گره خورده است

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان : معنا و فلسفه بسیج با خدمت گره خورده است

 

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان گفت: معنا و فلسفه بسیج با خدمت گره خورده است ، یعنی  هرکسی که در مسیر خدمت به خلق خدا گام بردارد یک بسیجی است .

دکتر منصوری با حضور در "میز خبر"  روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه بسیجی بودن یک کار دلی است و باید عاشق بود تا بتوان در آن خدمت کرد اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس جامعه پزشکی همگام با دیگر رزمندگان در سنگر ها و خط مقدم حضور داشتند و پس از جنگ تحمیلی نیز خدمات ارزنده ای را از خود به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد نیروهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو بسیج جامعه پزشکی هستند گفت: این افراد به بیش از ۶۰۰۰ نفر می رسند.

دکتر منصوری  با بیان اینکه ما هیچگاه خود را جدا از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ندانسته و همواره در کنار دانشگاه در خدمت به مردم گام برداشته ایم گفت: در همان روزهای اولیه زلزله حدود ۳۰۰ پزشک و ۵۰۰ پیراپزشک از بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه به یاری زلزله زدگان در مناطق زلزله‌زده شتافتند.

وی افزود: تعداد بسیار زیادی از همکاران بسیج جامعه پزشکی سایر استان های کشور هم در خدمات رسانی به مناطق زلزله زده سهم بسزایی داشتند و این خدمات کماکان ادامه دارد.

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان از اجرای طرح کشوری به نام "طرح شهید رهنمون " خبر داد و افزود: این طرح  از ابتدای سال جاری در کرمانشاه کلید خورد و هم اکنون با ۱۵ اکیپ پزشکی به صورت ثابت به ۱۵ منطقه محروم و کم برخوردار به صورت رایگان خدمات پزشکی ارائه می دهیم.

دکتر منصوری با بیان اینکه کار اصلی این تیم ها بر چهار محور آموزش، پیشگیری ، مشاوره و درمان استوار است تصریح کرد: این تیم ها شامل پزشک ، پرستار ، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس سلامت روان است که با در اختیار داشتن دارو و تجهیزات کافی به مناطق کم‌ برخوردار خدمات ارائه می دهند.

 وی  افزود: برخی از این افراد که نیاز به اقدامات تخصصی، خدمات پاراکلینیکی و جراحی دارند شناسایی شده و برحسب نیاز به مراکز درمانی و بیمارستان ها در سطح شهر اعزام شده و بصورت رایگان تحت درمان قرار می گیرند.

رئیس سازمان جامعه پزشکی استان یکی از مهمترین اهداف بسیج جامعه پزشکی را محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار و محروم جامعه دانست و گفت: یکی دیگر از فعالیت های شاخص بسیج جامعه پزشکی همکاری با قرارگاه بسیج سازندگی است که در آن به اقشار نیازمند جامعه کمک های ویژه ای صورت می گیرد.

دکتر منصوری با بیان اینکه بسیج واژه ای ظریف و چهره ای لطیف دارد و تلاش ما این است تا با فرهنگ سازی و خدمت به مردم این چهره زیبا را به آحاد جامعه معرفی کنیم گفت: خدمات جامعه پزشکی همیشه مظلوم واقع شده ، مغفول مانده و آنطور که شایسته است به آن پرداخته نشده و شناساندن این خدمات از وظایف رسانه ها است.



 

 

۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید