اخبار

"هانیه" روی پاهای خود به کرمانشاه آمد

"هانیه" روی پاهای خود به کرمانشاه آمد


هانیه یزدان شناس، دختر فداکار سرپل ذهابی که در زلزله سال گذشته برای نجات خواهرش جان خود را به خطر انداخت و دچار ضایعه نخاعی شد، با سپری کردن بخشی از مراحل درمان و بازتوانی در تهران، روی پاهای خود به کرمانشاه بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، هانیه که هنگام وقوع زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان سال گذشته 13 ساله بود، پس از وقوع این حادثه برای نجات خواهر سه ساله‌اش از زیر آوار، به خانه نیمه‌آوارشان می‌رود و بعد از نجات خواهرش، بر اثر اصابت آهنی به پشتش قطع نخاع می‌شود.

در پی مصدومیت هانیه، او به مراکز درمانی کرمانشاه منتقل شد و اقدامات درمانی لازم برایش صورت گرفت و در نهایت خرداد امسال با دستور وزیر بهداشت، برای تکمیل روند درمان به تهران اعزام شد و در بیمارستان توانبخشی "رفیده" تحت مداوا قرار گرفت.

این دختر فداکار، پس از گذران مراحل درمانی در تهران، عصر روز گذشته(دوشنبه) روی پاهای خودش به کرمانشاه آمد. هانیه در بدو بازگشتش به کرمانشاه گفت: پس از حادثه زلزله و بستری شدن و انجام اعمال جراحی در بیمارستان طالقانی کرمانشاه به فیزیوتراپی و کاردرمانی پرداختم و به مرحله واکر و بریس رسیدم.

وی گفت: به دستورآقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت جهت ادامه درمان به بیمارستان توانبخشی رفیده تهران اعزام شدم و در آنجا فیزیوتراپی، کاردرمانی و بیوفیدبک را بطور مرتب انجام می‌دادم و از مرحله واکر و بریس به مرحله تک عصایی رسیدم.

هانیه افزود: از وزیر بهداشت به پاس پیگیری ها و کمک هایشان جهت اسکان و درمان رایگان من و خانواده ام در تهران به مدت شش ماه تشکر و قدردانی می کنم. همچنین از زحمات پرسنل بیمارستان توانبخشی رفیده که طی این مدت کارهای درمانی من را پیگیری می کردند، سپاسگزارم.

وی گفت: به خاطر شرایط خاصی که داشتم و انجام فیزیوتراپی و شرایط اسکان در تهران، امکان تحصیل برایم وجود نداشت، اما امسال قصد دارم به ادامه تحصیلم بپردازم.
۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید