اخبار

برگزاری جلسه مانور زلزله کرمانشاه با حضور نمایندگان کشور آلمان

برگزاری جلسه مانور زلزله کرمانشاه با حضور نمایندگان کشور آلمان
 
جلسه مانور زلزله کرمانشاه، با حضور نمایندگان کشور آلمان، برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، در این جلسه سناریوی مانور زلزله سال ۱۳۹۶ کرمانشاه تدوین و با سیستم تله‌کنفرانس و ارتباط هم‌زمان با EOC  کرمانشاه، با حضور اعضای اصلی کارگروه سلامت و نمایندگان نهادهای ذیربط اجرا شد.
 
این مانور در حوزه ستادی (مانور دور میزی)، با حضور نمایندگان معاونت بهداشت، معاونت درمان، معاونت اجتماعی، سازمان انتقال خون، جمعیت هلال‌احمر، سازمان تامین اجتماعی، وزارت کشور و ستاد پدافند غیر‌عامل برگزار شد.
 
بازبینی و Audit  مانور، توسط تیم آلمان صورت گرفته و توجه به نکات کلیدی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 
مهندس ملک‌افضلی، نماینده معاونت اجتماعی، طی گزارشی اقدامات معاونت اجتماعی در زلزله کرمانشاه را طی دو مقطع ۲ ساعت اول و ۲ الی ۱۲ ساعت بعد از اطلاع‌رسانی تشریح کردو توجه اعضای جلسه را به نقش معاونت اجتماعی در اقدامات مرتبط به آسیب‌دیدگان و مراکز و واحدهای تخریب‌شده.جلب کرد .
 
وی ارائه پشتیبانی ، هدایت و همراهی با مصدومین و همراهان در بیمارستان‌های تهران، شرایط اسکان در شهرهای گسیل شده همراهان مجروحین و مصدومین، حمایت‌های غذایی و دارویی و اقلام بهداشتی و حضور نمایندگان معاونت اجتماعی درمحل را از روزهای ابتدایی از جمله این اقدامات برشمرد.

 

مهندس ملک افضلی افزود: حمایت در اسکان خانوارها در شهرستان‌ها و روستاهای آسیب‌دیده با کمک خیرین، احداث و کلنگ‌زنی مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌های آسیب‌دیده توسط خیرین حوزه سلامت و اقدامات مددکاری و پشتیبانی‌های بهداشت روان برای بازماندگان و مصدومین جدا افتاده از خانواده به دلیل مراقبت و بستری شدن از طریق MCMC  در شهرهای دیگر از طریق تیم‌های مددکاری اعزام شده به بیمارستان‌ها و…از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.
وی همچنین متذکر شد: حمایت‌های پشتیبانی و مددکاری توسط سمن‌ها، خیرین و تیم مددکاری ماهها بعد از وقوع زلزله کرمانشاه همچنان ادامه یافت.

 

تتت
ننت

 
 
۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۲۳:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید