اخبار

حوزه سلامت در مناطق زلزله زده به وظایف خود عمل کرده است

کرمانشاه- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به وظایف خود عمل کرده است.
حوزه سلامت در مناطق زلزله زده به وظایف خود عمل کرده است
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: 40 پروژه حوزه سلامت در مناطق زلزله زده کرمانشاه به بهره برداری می رسد.
او گفت: 2 پروژه بیمارستانی مهم در مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط خیرین و بانک ها در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه احساس نمی کنند که دولت آنها را تنها گذاشته است.
پس از گذشت بیش از یک سال از زلزله کرمانشاه و ویرانی های حاصل از آن، اینک با همت خیران و وزارت بهداشت، ساخت و بازسازی برخی از مراکز درمانی و خانه های بهداشت که در این زلزله تخریب شده یا آسیب جدی دیده بود، به بهره برداری می رسد.
در این سفر، 13 پروژه بخش دانشگاهی با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
افتتاح مقاوم سازی و بهسازی کامل بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال از مهم ترین پروژه هایی است که در سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه به بهره برداری می رسد.
در سفرسید حسن قاضی‌ زاده هاشمی به مناطق زلزله زده، از 27 خانه بهداشت خیرساز در 19 روستای سرپل ذهاب (مشنکار، الیاسی احمد، آب باریک، سرزل، کلاشی، کلینه، بانی هوان، بزمیر آباد، کوئیک عزیز، دارتوت، چناره علی مدد، تپه رش، امام عباس، تایشه ای، قره بلاغ اعظم، میل قادر، تپه داراب خان، گلم کبود و کیله سفید)، سه روستای جوانرود ( زیران، مزران و چشمه میران)، یک روستا در قصرشیرین ( آقا برار)، 2 روستای اسلام آبادغرب (چغا گل و ضمیمه شیان)، یک روستای گیلانغرب (شیرزادی) و یک روستای ثلاث باباجانی( آبدالان میرکی) بهره برداری می شود.
افتتاح بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی، افتتاح نوسازی بیمارستان قصرشیرین و تعمیرات هتلینگ بیمارستان اسلام آبادغرب از دیگر پروژه هایی است که همزمان با سفر وزیربهداشت مورد بهره برداری قرار می گیرد.
در این سفر در مراسمی از خیران فعال در مناطق زلزله زده نیز قدردانی می ‌شود.
وزیر بهداشت و درمان در بدو ورود به فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه مورد استقبال هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت. 
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید. 
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
۶ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید