اخبار

شاخص‌های بهداشتی مناطق‌ زلزله‌زده بهبود یافته است

شاخص‌های بهداشتی مناطق‌ زلزله‌زده بهبود یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) قصرشیرین اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس خدمت‌رسانی در حادثه‌ای که در کرمانشاه اتفاق افتاد بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای امدادی و درمانی و نظامی در ساعات اولیه بعد از وقوع زلزله گفت: انجام چند صد عمل جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت بی نظیر بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بعد از زلزله تا پایان سال هر هفته یک دانشگاه مسئول این مناطق بود تا شاهد کاهش آلام و بهبود مسائل بهداشتی باشیم و کار بسیار خوبی انجام شد.

وی گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم شاخص‌های بهداشتی نسبت به قبل از زلزله بهتر شده و بیماری‌هایی همچون سالک و همچنین مرگ و میر مادران باردار و نوزدان به دلیل دسترسی بیشتر به خدمات بهداشتی بهبود یافته است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تقریبا تمام کارها د راین مناطق به سرانجام رسیده است و البته دولت هم خوش شانس بود که استاندار باتجربه ای در این استان بود و اگر نبود این حادثه اینگونه مدیریت نمی‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: چند کار باقی مانده؛ بیمارستان اسلام‌آباد غرب قرار است توسط راه و شهرسازی مقاوم سازی شود، یک بیمارستان دیگر را بانکها متقبل شدند اما هنوز معطل مانده است و بیمارستان سرپل ذهاب در حال ساخت است و تا سال آینده تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان ثلاث باباجانی که باید ساخته شود مشکلات قانونی زمین دارد و باید سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: امیدوارم سریعتر بتوانیم از این بحران ناخواسته عبور کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: زلزله اخیر نشان داد که اگر درست عمل می‌کردیم خانه ها آوار نمی‌شد و دولت و مجلس باید تلاش کنند تا مقاوم سازی کنیم چون خسارات اقتصادی و تلفات انسانی در صورت تکرار این حوادث بسیار بیشتر از هزینه بازسازی خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در استان کرمانشاه کارهای خوبی شروع کردیم که یکی پس از بهره برداری می شود؛ عملیات اجرایی بیمارستان روانسر هفته آینده شروع می‌شود و بیمارستان پاوه هم در حال پایان است.

۶ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید