اخبار

دوره مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی در کرمانشاه آغاز شد

دوره مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی در کرمانشاه آغاز شد

 

نخستین دوره آموزشی تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی استان کرمانشاه روز شنبه در محل مجتمع علمی و فرهنگی بوستان کرمانشاه به مدت پنج روز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: هیچ عبادتی فراتر از خدمت به خلق نیست.
آیت الله مصطفی علما با اشاره به فرمایش امام راحل به هنگام بستری شدن ایشان در بیمارستان، افزود: هنگامی که بیمار در بیمارستان قدم می گذارد بعد از خدا به پزشک و پرستار امیدوار می شود و چشم به کمک و تشخیص آنان می دوزد.
وی ادامه داد: زمان، مکان و موقعیت از نقش اساسی در فقه برخوردار است و فقها و علما با استفاده از نظرات پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) در فقه استدلال می کنند از سوی دیگر هم اکنون بسیاری از مسایل جدید جامعه در زمان حیات این بزرگواران نبوده که فقها با اطلاعات شرعی و علمی به دست آمده به حل و صدور فتوا برای آن می پردازند.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امام راحل از سال 42 پرداختن به مسایل روز را آغاز کرده اند، ادامه داد: شایسته است موضوع پیوندهای جدید اعضای بدن که امروز از سوی پزشکان و کارشناسان عنوان شده در طی برگزاری نشستی به اطلاع فقها، روحانیت و مراجع تقلید رسانده شود و مطلب بخوبی اطلاع رسانی گردد.
وی یادآور شد، هنگامی که یک اقدام از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار است، در چنین صورتی گمان نمی کنم بن بستی برای انجام آن وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اسلام انسان را این گونه تربیت می کند تا همه جوانب زندگی او جنبه علمی داشته باشد که باید از راه گفت و گو و هم اندیشی به تبادل آن بپردازد.
وی با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار ادامه داد: پس از پزشکان پرستاران حق زیادی بر گردن ما دارند و باید قدردان زحمات آنان باشیم.

** آمادگی مجمع نمایندگان استان برای فرهنگ سازی اهدای عضو
در ادامه عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر قرآن اظهار داشت: نجات جان یک نفر نجات بشریت است.
وی با اشاره به سوانح جاده ای و آمار مرگ و میر در استان به دلیل مرگ مغزی، ادامه داد: امیدواریم در حوزه اطلاع رسانی اهدای عضو، کارهای بیشتری صورت گیرد و شاخص ها ارتقا پیدا کند.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان برای هرنوع همراهی در این زمینه اعلام آمادگی می کند.
در سال 90 امکان اهدای عضو به صورت رسمی در استان کرمانشاه انجام شد که در طی این هفت سال تنها اعضای بدن 29 نفر به دنبال رضایت خانواده آنان اهدا شده است.

۲۲ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید