اخبار

معاون استانداری کرمانشاه: پس از پیروزی انقلاب سرمایه گذاری عظیمی در حوزه سلامت شده است

معاون استانداری کرمانشاه: پس از پیروزی انقلاب سرمایه گذاری عظیمی در حوزه سلامت شده است
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بااشاره به ارتقاء شاخص های حوزه سلامت کشور در چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: طی چهار دهه گذشته سرمایه گذاری های عظیمی در حوزه سلامت کشور انجام شده است. 
 
به گزارش خبرنگار ایستا منطقه کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار در مراسم بزرگداشت روز پرستار که امروز (27 دی) در سالن همایش بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایران اسلامی در این چهار دهه علیرغم همه تهدیدها و تحریم های دشمنان و چوب هایی که در مسیر حرکت چرخ انقلاب گذاشتند، توانسته در همه حوزه ها توفیقات خوبی کسب کند. 
 
وی بابیان اینکه امروز ایران در بحث توسعه شاخص های انسانی به عنوان کشور برتر منطقه مطرح شده، عنوان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب، در این حوزه در رتبه 110 جهانی قرار داشتیم، اما در مدت چهل سال گذشته باتلاش مجموعه های مختلف کشور توانستیم 41 رتبه ارتقاء داشته باشیم. 
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به نقش بخش نظام بهداشت و درمان کشور در ارتقاء این شاخص اشاره کرد و گفت: مجموعه فعالیت ها و اقدامات زحمت کشان این عرصه در کشور منجر به این شده تا در شاخص امید به زندگی بین مردان و زنان ایرانی شاهد افزایش حدود 20 سال امید به زندگی باشیم.  
 
وی افزود: همچنین تا پیش از انقلاب اسلامی از هر 100 هزار نوزادی که متولد می شد، 240 نوازد جان خود را از دست می داد که این رقم امروز به 21 نوازد کاهش یافته است. 
 
الهی تبار همچنین جمعیت تحت پوشش نظام بیمه ای کشور در زمان پیروزی انقلاب را یک میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرد و یادآورشد: این رقم اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب به 68 میلیون نفر رسیده است. 
 
وی با بیان اینکه جمعیت پرستاران کشور طی این چهار دهه از هفت هزار نفر به 125 هزار نفر افزایش یافته، در ادامه تاکید کرد: تمام این تحولات نشان می دهد که در این سالها یک سرمایه گذاری عظیم در حوزه نظام سلامت کشور شده و برنامه ریزی سیستمی در این بخش انجام شده است. 
 
وی در ادامه طرح تحول نظام سلامت را از بارزترین این برنامه ریزیهای خواند و گفت: هرچند که هر طرحی امتیازات و ایراداتی دارد، اما طرح تحول سلامت در کلان خود تحول عظیمی در نظام سلامت کشور بود که دولت نیز برای تحقق آن همراهی خوبی کرد. 
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه پرستاران را پیشانی نظام درمان جامعه خواند و با اشاره به نقش پررنگ آنها در توسعه شاخص های انسانی کشور، اعلام کرد: هرچقدر بتوانیم سیستم پرستاری کشور را از نظر کیفی و کمی ارتقاء دهیم، در توسعه شاخص های انسانی نقش آفرین خواهد بود. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله بزرگ سال گذشته کرمانشاه و تخریب ها و تبعات آن در استان اشاره کرد و در خصوص مسائل و مشکلات بهداشت و درمان پس از وقوع این زلزله گفت: هرچند که زلزله در فصل سرد اتفاق افتاد، اما هرچه روبه فصل گرم سال می رفتیم نگرانی از شروع اپیدمی بیماری های گوناگون که ممکن بود مشکلی بزرگتر از زلزله را بوجود آورد، بیشتر می شد. 
 
الهی تبار ادامه داد: خوشبختانه بخش بهداشت و درمان استان در این حوزه سنگ تمام گذاشتند و با مجموعه اقدامات مانع از وقوع اپیدمی بیماریها در مناطق زلزله زده شدند. 
وی از ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان مناطق زلزله زده کرمانشاه حتی نسبت به پیش از وقوع زلزله خبرداد و عنوان کرد: این رشد شاخص ها درحالی اتفاق افتاده که ما به دلیل 700 پس لرزه نسبتا شدید شاهد بروز مشکلات روحی و روانی در بین مردم این مناطق بودیم که خوشبختانه باغربالگری، شناسایی و درمان به موقع این مشکلات کنترل شد.
۲۷ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید