اخبار

اعزام ۹۱ پزشک و ۷۷۵ دانشجو به اردوهای جهادی /خدمت رسانی به بیش از ۲۱ هزار نفر در مناطق محروم

اعزام ۹۱ پزشک و ۷۷۵ دانشجو به اردوهای جهادی /خدمت رسانی به بیش از ۲۱ هزار نفر در مناطق محروم


مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۹۱ پزشک به مناطق محروم و کم برخوردار استان کرمانشاه اعزام شدند که در این اردوهای جهادی بیش از ۷۷۵ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت داشتند.

به گزارش مفدا به نقل از تسنیم ، بهمن الماسی با اشاره به انجام ویزیت‌های رایگان در مناطق محروم و کم برخوردار استان کرمانشاه از سال گذشته تا دی ماه امسال اظهار داشت: در یک سال گذشته با برگزاری اردوهای جهادی پزشکی بیش از ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق محروم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های اعزام شده در مناطق محروم و کم برخوردار بسته‌های بهداشتی توزیع کرده‌اند، بیان کرد: پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک، ماما، پرستار ، کارشناسان بهداشت و دیگر کادر پیراپزشکی در گروه‌های جهادی پزشکی حضور داشته‌اند.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی سلامت به منظور رفع مشکلات در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله گیلانغرب، کنگاور، هرسین، سنقروکلیایی و مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از جمله ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب و به‌ ویژه در روستاهای این شهرستان ها خدمت‌رسانی کرده‌اند.

الماسی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی یک و یا سه روزه بوده است، عنوان کرد: این خدمات شامل ویزیت و توزیع رایگان دارو، خدمات درمانی و عمومی، خدمات مشاوره، آموزش بهداشت و خود مراقبتی جهت پیشگیری از بیماری‌های شایع و معرفی علائم این بیماری‌ها، دندانپزشکی، مشاوره مامایی و پایش فشار و قند و خون بوده است.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: حضور تیم‌های جهادی دانشجویان در هر منطقه براساس بررسی‌های تیم بازدید و نیاز مردم مناطق و با اعلام نیاز شبکه بهداشت شهرستان‌ها بوده است.

وی خدمات‌دهی به مناطق محروم و کم برخوردار را از اهداف اردوهای جهادی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفق به کسب رتبه نخست و عنوان دستگاه برتر در برگزاری اردوهای جهادی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بررسی وزارت بهداشت شده است.

الماسی خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مطلوب ستاد اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در نشست مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که امسال در اصفهان برگزار شد از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواسته شد تجربیات خود را در اختیار دیگر دانشگاه‌ها قرار دهد.
۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید