اخبار

تشریح دستاوردهای معاونت غذا و دارو در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

تشریح دستاوردهای معاونت غذا و دارو در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
 
 معاون غذا و دارو دانشگاه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیان دستاوردهای این حوزه پرداخت و گفت:درحال حاضر استان کرمانشاه قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور و یکی از تولید کنندگان مهم دارو در کشور می باشد، در صورتی که قبل از انقلاب فناوری تولید دارو در استان وجود نداشته است.
 
دکتر قباد محمدی با بیان اینکه هم اکنون با وجود ۳۹۱ داروخانه و ۴۰ شرکت پخش دارویی در استان کرمانشاه تامین داروی بیماران با کمترین مشکل انجام می شود گفت : پیش از انقلاب تنها ۱۰ داروخانه و ۲ شرکت پخش دارو در استان فعالیت می کردند و همین امر باعث ایجاد خلل هایی در امر دارورسانی به بیماران می شد.
 
وی راه اندازی آزمایشگاه کنترل غذا و دارو پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تجهیز آن به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل؛  HPLC ، دستگاه جذب اتمی، گاز کرماتو گرافــی و اسپکتوفتومتری را گامی بسیار مهم در راستای تشخیص سلامت انواع مواد غـذایی، آرایشی و بهداشتــی، دارو و تجهیزات پزشکی دانست.
 
دکتر محمدی گفت: در حال حاضر تجهیزات تشخیصـی و درمانـی (تخصصی و فوق تخصصی) از قبیل سی تی اسکن، MRI، آنژیوگرافی قلبـی و رادیوتراپی نسبت به دوران پیش از انقلاب در استان کرمانشاه رشد صد در صدی داشته است.
 
وی اعلام کرد: در استان کرمانشاه ۱۰ واحد تولیــدی و ۱۱۰ واحد صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی مشغول فعالیت هستند. 
 
معاون غذا و داروی دانشگاه با بیان اینکه تعداد واحــدهای تولیدی مواد غذایـی، آرایشی و بهداشتی استان از حدود ۱۰واحد تولیدی قبل از انقلاب به ۳۰۶ واحد تولیدی در بعد از انقلاب افزایش یافته است گفت: محصولات برخی از واحدهای تولیدی در استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که در بازارهای داخلی و خارجی می توانند با محصولات مشابه رقابت کنند.
 
 
۹ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید