اخبار

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه بین المللی می شود

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه بین المللی می شود
 
بیمارستان امام رضا (ع) یکی از بیمارستان های دولتی کرمانشاه است که در سال های اخیر با الحاق چند مرکز اقماری از جمله کلینیک بوستان و مرکز درمان بیماری های ریوی به مجتمع بیمارستانی تبدیل شده و در امتداد برنامه های توسعه ای خود به سمت بین المللی شدن گام بر می دارد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است. 
داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردنشین و عرب نشین عراق، داشتن 2 مرز رسمی بین المللی و وجود اشتراکات دینی و فرهنگی، موجب شده تا مراکز بیمارستانی و درمانی کرمانشاه به یکی از مراکز پذیرش بیماران کشور عراق و به ویژه منطقه اقلیم کردستان تبدیل شود. 
 
بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان کرمانشاه اکنون علاوه بر ارائه خدمات به مردم استان و پنج استان همجوار، خود را برای خدمات رسانی به بیماران کشورهای همسایه نیز آماده می کنند. 
 
بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با راه اندازی بخش بین الملل اولین گام را به صورت رسمی در راستای جذب گردشگران سلامت برداشت و مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) نیز اکنون در این راستا قدم گذاشته است. 
 
 پذیرش 188 بیمار خارجی در سال جاری 
معاون بین الملل مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در جلسه هیات امنای این بیمارستان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال 94 بخش پذیرش بیماران بین الملل این مجتمع 55 مورد بستری داشت که 30 مورد آن اورژانسی بوده است. 
دکتر علی معینی افزود: در سال 97 نیز تا پایان دی ماه این تعداد به 188 بیمار رسیده است که 146 مورد آن بیمار اورژانسی بوده است. 

 

وی اظهار داشت: سایت پذیرش بیماران بین الملل این مجتمع به چهار زبان طراحی شده است و تا 2 ماه دیگر تکمیل می شود. 

 

او تصریح کرد که در صورت تکمیل شدن این سایت، یکی از کاملترین و بروزترین سایت هایی است که در سطح کشور راه اندازی شده است. 
 
 مجتمع بیمارستانی امام رضا مهمترین مرکز استان 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) نمادی از دانشگاه و اصلی ترین و مهم ترین مرکز دانشگاه است گفت: وجود تخصص های مختلف، تخت های بیمارستانی، تخت های ویژه، تجهیزات پیشرفته پزشکی و تجمع خدمات، این مجتمع را در مرتبه اهمیت بالایی قرار داده است. 

 

دکتر محمودرضا مرادی ادامه داد: این مرکز، به تبع پذیرش بدحال ترین بیماران استان، با مشکلات بیشتری هم روبروست که با تعداد بالای اعضای هیات علمی، پتانسیل های قوی، مدیریت بسیار خوب و پرسنل توانمند این مجتمع، همیشه بر مشکلات غلبه کرده و سربلند بوده است. 

 

دکتر علی سروش، رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه نیز اعضای هیات علمی و پرسنل خوب را از پشتوانه های محکم مرکز در رسیدن به اهداف عالی دانست و خواستار پیگیری بحث سپتیک بیمارستان و همچنین تجهیز و راه اندازی فوری بخش LDR (بخش زایمان طبیعی بی درد) بیمارستان شد. 

 

مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در 15 بهمن 1384 به طور رسمی به بهره برداری رسید. 

 

بیمارستان امام رضا (ع) کار خود را با 515 تخت شروع کرد واکنون با وجود 714 تخت مصوب، دارای 840 تخت فعال می باشد. 
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید