اخبار

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه: هر بیمه شده سالانه 400 هزار تومان برای بيمه سلامت هزینه دارد

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه: هر بیمه شده سالانه 400 هزار تومان برای بیمه سلامت هزینه دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: سالانه به طور میانگین حدود ۴۰۰ هزار تومان برای هر فرد تحت پوشش بیمه سلامت هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، کیومرث مظفری در نشست خبری که امروز( ۲۱ بهمن )برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: هم اکنون همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مظفری خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و هیچ هزینه ای بابت دفترچه از آنها اخذ نشده است و برای برخی بیمه شدگان دیگر تا ۵۰ درصد تخفیف نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیمه اکنون از نظر کمیت کامل شده و همه افراد را تحت پوشش دارد، گفت: از بعد کیفی نیز باید فعالیت های خود را گسترش دهیم .

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه درباره مراکز طرف قرارداد این بیمه نیز یادآور شد: هم‌اکنون ۱۰۴۰ موسسه درمانی در سطح استان و ۳۳ دفتر پیشخوان که عمدتا در مناطق محروم مستقرند، طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ماهیانه ۵۰۰ هزار مراجعه بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت را به مراکز درمانی داریم، افزود: این عدد معادل روزانه ۱۷ هزار مراجعه و هر شش ثانیه یک مراجعه است.

مظفری درباره پوشش داروهای بیمه سلامت نیز تاکید کرد: ۲۴۰۰ قلم دارو معادل 95 درصد داروها در کل کشور در تعهد بیمه سلامت است که از این تعداد ۴۳۶ قلم دارو فقط در تعهد بیمه روستاییان است.

مظفری با بیان اینکه تعداد زیادی از معتادان، اتباع خارجی و افراد دارای بیماری‌های خاص نیز تحت پوشش این بیمه هستند، اظهار کرد ماهیانه 22 میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اشاره ای هم به وضعیت اعتبارات این بیمه داشت و با بیان اینکه امسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به بیمه سلامت استان کرمانشاه اختصاص داده شده، تصریح کرد: هم اکنون مطالبات مراکز دانشگاهی تا آبان ماه ۹۷ تسویه شده است.

مظفری درباره میزان هزینه کرد بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش نیز یادآوری کرد: هر فرد بیمه شده حدود چهارصد هزار تومان در سال هزینه دارد.

وی با اشاره به برنامه هایی که برای توسعه کیفی خدمات بیمه سلامت در نظر گرفته شده، اضافه کرد: یکی از مهمترین این خدمات اجرای نظام ارجاع الکترونیک روستاییان است که به زودی تا قبل از پایان سال در چند منطقه اجرایی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که برای توسعه کیفی خدمات داریم طرح نسخه نویسی الکترونیک با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ است که این طرح نیز تا قبل از آغاز سال جدید در شهرستان هرسین آغاز خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از بهبود ارائه خدمات درمانی در سال‌های بعد از انقلاب خصوصا برای روستاییان هم یاد کرد و ادامه داد : در سال‌های قبل از انقلاب فقط ۵۰ خانه بهداشت در روستاها داشتیم که اکنون این تعداد به بیش از ۶۵۰ خانه بهداشت رسیده است.

به گفته این مسئول در حالی که در گذشته فقط هفت تا هشت پزشک هندی و بنگلادشی در روستاها فعالیت داشتند، این تعداد اکنون به ۱۸۴ پزشک مستقر در روستاها رسیده است.

مظفری عنوان کرد: برای مثال امسال ۷۰۵ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی روستایی، 21 هزار رادیولوژی، شناسایی هشت هزار دیابتی و ۲۷ هزار مبتلا به فشار خون و ... در روستاها و برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت انجام شده است.

وی گفت: سالانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای درمان روستاییان هزینه می‌شود.
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید