اخبار

4 میلیون و 800 هزار دانشجو یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در شاخص های علمی

4 میلیون و  800 هزار دانشجو یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در شاخص های علمی
 
حجت الاسلام مستشاری مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب ما دستاوردهای زیادی داشته است گفت : وجود 4 میلیون و  800 هزار دانشجو در ایران  یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در شاخص های علمی است زیرا ما پیش از انقلاب تنها 175 هزار نفر دانشجو در کل کشور داشته ایم.
 
وی ضمن اشاره به نقش زنان در جامعه بعد از انقلاب گفت:پیش از انقلاب تنها 3 % کل جامعه زنان وارد دانشگاه می شد اما هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی 65% زنان ایران وارد دانشگاه شده اند و با افتخار هم اکنون 21 هزار زن هیات علمی رسمی داریم در حالی که زمان شاه فقط 7 هزار زن هیات علمی داشته ایم.
 
ویکه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سالن شهید نوروز نژاد بیمارستان امام رضا (ع) سخن می گفت به دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب تلفن ثابت، گاز کشی و آسفالت روستاها و هیچ جاده دو بانده ای وجود نداشت اما هم اکنون به برکت جمهوری اسلامی همه مردم از تلفن همراه استفاده می کنند، ورود و خروج تمام استانها دو بانده شده و هیچ روستایی از امکانات رفاهی مانند گاز، آب ، برق ، بهداشت و آسفالت بی بهره نیست.
 
حجت الاسلام مستشاری گفت: هیچ سایتی ، ایران قبل و بعد از انقلاب را با هم مقایسه نمی کند وکشورهای غربی شاخص های ما را بیان نمی کنند. 
 
وی اظهار داشت: کشورهایی مثل آمریکا قدرت دفاعی، موقعیت سیاسی، افزایش ثروت، آگاهی، امنیت، استقلال، رشد صنعت و تکنولوژی ، آزادی و دموکراسی را شاخص های بین المللی برای یک نظام کارآمد می دانند اما ایران را با هیچ یک از این شاخص ها ارزیابی نمی کنند در حالی که ما تنها کشوری هستیم که استقلال داریم و دارای شاخص های اقتصادی ، سیاسی و قدرت منطقه ای هستیم.
 
وی با بیان اینکه کشورهای غربی ، ایران را تنها با 7 شاخص نسبت به قبل از انقلاب می سنجند گفت: آنها کمتر شدن نزولات آسمانی ، خشک شدن زاینده رود و دریاچه ارومیه ،طلاق را بهانه قرار می دهند درحالی که نزولات آسمانی خدادادی است و موضوع طلاق نیز در کل دنیا رشد داشته و آب هم متعلق به کل مردم ایران است و باید همه از این نعمت برخوردار باشند.
 
حجت الاسلام مستشاری با بیان اینکه اگر ما به جایی نرسیده ایم پس چرا کشورهای غربی از ما می ترسند گفت: ما جزو 10 کشوری هستیم که بالستیک می سازد و اکنون طی 3 سال در بحث نانو ، هسته ای و بالستیک شاخص شدیم در حالی که غرب 300 سال طول کشید تا به این امور رسید.
 
وی با بیان اینکه از نظر کشورهای غربی رفاقت با آمریکا جزو دستاوردهای مهم شاه است گفت: از نظر ما رفاقت با آمریکا تنها بردگی است
 
وی حضور ایران در سوریه را یکی از مهمترین کارهای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: برخی با مطرح کردن این موضوع افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند اما باید بدانند که حضور ما به خاطر هم مرز بودن با سوریه برای حفظ امنیت کشور و منطقه لازم است ضمن اینکه اگر قدرت منطقه ای بد است چرا آمریکا خودش در 75 کشور دنیا پایگاه دارد.
 
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید