اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت را تشریح کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت را تشریح کرد
 رئیس دانشگاه در جشن بزرگ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تشریح بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت استان گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی از جمله مهمترین اتفاقات معاصر است که با به ثمر رسیدن آن تحولات شگرفی نه تنها در داخل کشور که در مناسبات بین المللی رخ داد. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در برخی حوزه ها به گونه ای است که می توان به عنوان انقلاب در رشد آن تعبیر کرد و با پیروزی انقلاب در حوزه سلامت خدمات ارزنده ای در بخش های مختلف بهداشتی ، درمانی و آموزشی ارائه شده است. 
 
وی اظهار داشت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ۲ دانشکده با رشد ۴ برابری به ۸ دانشکده و تعداد دانشجویان ما نیز با رشد چشمگیر ۱۸ برابری به بیش از ۵ هزار دانشجو در سال جاری رسیده است و تاکنون بیش از ۱۸ هزار دانشجو در رشته ها و تخصص های مختلف پزشکی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
 
دکتر مرادی همچنین اظهارداشت: پیش از انقلاب تنها تعداد محدودی از پزشکان که اکثریت از کشور های هند و پاکستان و... بودند که در استان حضور داشتند و همگی به یاد داریم برای برخی خدمات درمانی مجبور به اعزام مردم به دیگر کشور ها بودیم. 
 
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی امروزه در تمامی شهرستان ها و حتی آن دسته از مناطقی که به عنوان منطقه محروم از آن ها یاد میشود پزشکان متخصص حضور دارند و بیش از هزار پزشک ایرانی خدمات تخصصی و فوق تخصصی کم‌ نظیری را در سطح استان ارائه میدهند. 
 
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی تنها یک پایگاه اروژانس در سطح استان وجود داشته است گفت: امروزه بیش از ۶۰ پایگاه اورژانس در سطح استان به همشهریان عزیز خدمات پیش بیمارستانی ارائه میکنند.  
 
دکتر مرادی خدمات حوزه بهداشت را از جمله افتخارات انقلاب اسلامی دانست و گفت: در شاخص امید به زندگی از ۵۰ سال به رقمی بالاتر از ۷۳ سال رسیده ایم.  
 
وی همچنین افزود: میزان مرگ و میر مادران باردار قبل از انقلاب ۹۰ مرگ در صد هزار بود که با توسعه خدمات بهداشتی و درمانی بعد از انقلاب اسلامی امروزه به ۱۴ در صد هزار رسیده است.
 
دکتر مرادی با عنوان اینکه در این مدت تعداد تخت های بیمارستانی استان رشد بیش از ۲ برابری داشته و امروزه در اکثر شهرستان های ما بیمارستان وجود داشته است گفت: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر ارائه خدمت به مردم استان به دیگر کشورهای همسایه نیز خدمات درمانی ارائه میکند.
 
وی همچنین بحث میزان مرگ و میر نوزادان را از دیگر شاخص های جهانی دانست و گفت: تا پیش از انقلاب ۷۶ مرگ در هزار تولد زنده بود و امروزه در این شاخص هم شاهد کاهش و ۱۰ مرگ در هر هزار تولد هستیم و مرگ کودکان زیر ۵ سال که در سال ۵۷ ، ۱۰۴ در هزار تولد زنده بود در ابتدای سال ۱۳۹۷ این شاخص به ۱۶ کاهش یافته است.
 
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید