اخبار

سلامتکده طب سنتی در کرمانشاه راه اندازی می شود

سلامتکده طب سنتی در کرمانشاه راه اندازی می شود

 

نشست معاونین درمان، آموزشی و رئیس دانشکده پزشکی با نماینده بورد آموزشی طب سنتی وزارت سی ام بهمن ماه به میزبانی معاونت درمان برگزار شد.

معاون درمان دانشگاه گفت: هماهنگی‌های لازم جهت راه‌اندازی داروخانه طب سنتی و حضور مسئول فنی با معاونت غذا و دارو انجام گرفته و فضای فیزیکی مناسب جهت سلامتکده در کلینیک شهید فتاحی اختصاص داده شده است ، همچنین موافقت اصولی تاسیس پروانه بهره برداری سلامتکده در کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه نیز صادر گردیده است.

دکتر بهمن روشنی اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت های نظارتی بر واحد هایی که خدمات طب سنتی ارائه می دهند از طریق اداره نظارت بر درمان در استان به صورت مستمر انجام می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در برخورد با متخلفان در حوزه طب سنتی وجود دارد، نیازمند ورود وزارت متبوع در خصوص شفاف سازی قوانین و ضوابط در حوزه نظارت و اعتبار بخشی در بخش طب سنتی هستیم.

دکتر مجاهدی، نماینده بورد آموزشی طب سنتی وزارت بهداشت نیز عنوان کرد: آموزش پزشکان عمومی در خصوص طب سنتی با توجه به دستورالعملهای ابلاغی موجود بسیار حائز اهمیت میباشد و هر پزشک عمومی جهت ورود به طب سنتی نیازمند گذراندن یک دوره ۲۰۰ ساعته می باشد.

وی افزود: در خصوص سلامتکده های بخش خصوصی پس از طرح در هیات رئیسه دانشگاه نسبت به صدور مجوز آن تصمیم گیری می‌شود که در صورت وجود پزشکان هیات علمی با تعرفه‌های تعیین شده فعالیت نمایند.

همچنین طی این نشست دکتر خزایی ، معاون آموزشی نیز گفت:حمایت های لازم در راستای راه‌اندازی رشته طب سنتی در دانشگاه تاکنون انجام شده و هر گونه فعالیت دیگری که نیاز باشد اعم از تعاملات بین دانشگاهی ، تجهیز و جذب هیات علمی در این زمینه انجام خواهد شد.

در ادامه دکتر صیاد، رییس دانشکده پزشکی نیز گفت:ملت‌هایی که دارای فرهنگ های غنی می باشند به مقوله طب سنتی بسیار اهمیت می دهند بنابراین با توجه به شاخص های موجود ماموریت و نگاه ما در دانشکده پزشکی، تعامل با طب سنتی و نگاه آکادمیک به این موضوع می‌باشد.

وی افزود: اولین قدم دراین راستا توجه طب سنتی در قالب علوم پایه بوده است که جلسات منظمی با هیئت علمی بالینی در این خصوص بصورت مستمر در حال برگزاری بصورت دوره ای می‌باشد و پایش‌های دوره ای در خصوص راه اندازی و میزان پیشرفت گروه طب سنتی ‌انجام می گیرد.


۱ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید