اخبار

تاکنون ۷۹۱ متخصص از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فارغ التحصیل شده است

تاکنون ۷۹۱ متخصص از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فارغ التحصیل شده است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جشن پایان سال دستیاران دانشگاه گفت: ۲۱ رشته دستیاری و ۳۷۳ نقر رزیدنت در دانشگاه وجود دارد و تاکنون ۷۹۱ متخصص از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و در گوشه گوشه کشور خدمت میکنند.

دکتر محمودرضا مرادی این مراسم را فرصت مناسبی برای گردهم آمدن تلاشگران حوزه سلامت در فضایی صمیمی و به دور از جو اداری دانست و گفت: دوره دستیاری یکی از دوران های دشوار و اما جذاب در دوران تحصیل پزشکی است که شاید شب نخوابی ها و دشواری های فراوان داشته باشد اما نتایج ارزشمندی دارد که در هر پزشک در آینده کاری خود به آن پی خواهد برد.  

وی گفت: هر پزشک در دوره دستیاری علاوه بر تحصیل و گذراندن امتحانات سخت باید وظایف خود را در بخش با تعهد انجام دهد و نگران بیمار بودن از سویی و پاسخگویی به مردم از سوی دیگر از ویژگی های این دوران است

رئیس دانشگاه با بیان اینکه مهارت در دوران دستیاری علاوه بر خواندن کتب به صورت عملی بر بالین بیماران آموخته خواهد شد گفت: مسئولیت پذیری ، پاسخگویی و حس مردم دوستی در ارتباط مستقیم با بیماران در وجود هر پزشک تقویت میشود.  

دکتر مرادی هوش اجتماعی و ارتقاء مهارت های ارتباطی برای تعامل همدلانه با مردم و بیماران در سطوح مختلف فرهنگی و...را از جمله مواردی دانست که باید مد نظر هر دستیار پزشکی قرار داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه دستیاران با تمامی این سختی ها با مشکلات مالی نیز دست و پنجه نرم می کنند گفت: در جلسات متعدد این موضوع مطرح میشود و تمام تلاش ما بهبود وضعیت دستیاران و دستیابی به جایگاهی است که درخور شان این قشر پر تلاش باشد. 

رئیس دانشگاه اظهار داشت:شما آینده سازان سلامت این دیار هستید و در آینده در نقاط مختلف عهده دار انجام وظیفه در این حوزه خواهید شد و باید قدر این دوران را بدانید و از تک تک ثانیه های آن نهایت استفاده را برای آموختن هرچه بهتر و بیشتر ببرید.

دکتر مرادی تأکید کرد: خواندن کتب مرجع و دوری از جزوه خوانی و تحصیل توام با تعهد و عشق باید در تفکر هر پزشک و دانشجوی پزشکی باشد. 

وی گفت:دانشجویان پزشکی در کنار تحصیل باید در امور پژوهشی هم ورود کنند و منابع عظیمی در این بخش وجود دارد و همکاران بسیاری هستند که با گام برداشتن در بخش پژوهش علاوه بر ارتقا خود موجب ارتقاء دانشگاه و دانش سلامت شده اند

دکتر مرادی گفت:بهترین راه یاد گرفتن یاد دادن است و تعامل سازنده با دیگر همکاران و دانشجویانی که در ابتدای این مسیر هستند علاوه بر ارزش فراوان، در توسعه دانش خود فرد هم نقش بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: به هر بیمار باید به چشم یک دردمند نگاه کرد و صبورانه با تعهد ، مسولیت پذیری ، عشق و اخلاق حرفه ای برای مداوای او اقدام کرد و باید به خاطر داشت که قداست حرفه پزشکی را خود ما باید حفظ کنیم



۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید