اخبار

استقرار 41 دستگاه آمبولانس طرح سلامت نوروزی در مسیرهای پرتردد استان

استقرار 41 دستگاه آمبولانس طرح سلامت نوروزی در مسیرهای پرتردد استان

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان از اجرای طرح سلامت نوروزی اورژانس کشور از 25 اسفندماه در سراسر کشور خبر داد و گفت:  برنامه استقرار آمبولانس های 115 به منظور پاسخ گویی سریع و اطمینان خاطر مسافرین در استان نیز اجرا شده است و هم اکنون 41 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیرهای پرتردد و مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر هستند.

دکتر مدرسی طی گفتگویی با "میز خبر" روابط عمومی دانشگاه از آماده باش اورژانس هوایی، آماده باش کامل پرسنل اورژانس 115 استان ، آماده باش بیمارستان های استان و فعالیت کلینیک های ویژه در ایام طرح سلامت نوروزی خبرداد.

وی طرح کشیک نوروزی حوزه بهداشتی دانشگاه را شامل بازرسی از تمام مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، مدارس محل اسکان گردشگران ، هتل ها، مراکز رستوران ها و سوغات سراهای بین راهی دانست و گفت: فعالیت بازرسان بهداشتی از ساعت 8 صبح لغایت 20 درایام طرح و تا ساعت 24 در اماکنی که دارای حجم بالای گردشگران باشند ادامه دارد.

دکتر مدرسی از فعالیت 31 داروخانه شبانه روزی شامل 19 داروخانه در شهرستان کرمانشاه و 12 داروخانه در سایر شهرستان ها در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در شهرستان های فاقد داروخانه شبانه روزی نظیر دالاهو و ثلاث باباجانی نیز از ظرفیت بخش خصوصی و مرکز بهداشت و درمان بستر استفاده می شود.

 وی با بیان اینکه تیم مدیریتی مراکز درمانی در تمام طول طرح با برنامه ریزی قبلیدر مراکز حضور دارند گفت: به منظور جلوگیری از کاهش توان تخصصی مراکز درمانی برنامه ریزی دقیق برای نیروهای تخصصی و کادر درمانی صورت گرفته است.

دکتر مدرسی درخصوص مراکز درمانی شهرستان هایی که در یک تخصص خاص فقط یک متخصص دارند نیز افزود: این شهرستان ها موظف هستند در آن تخصص برنامه کشیک خود را با هماهنگی شهرستان همجوار پوشش دهند ضمن اینکه متخصص جراحی و زنان نیز برنامه خود را با متخصص بیهوشی هماهنگ نماید.

 دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان عنوان کرد: کلیه مراکز خصوصی و دولتی موظف هستند بخش های ویژه و همچنین بخش های تصویربرداری (CT اسکن،MRI،سونوگرافی) را با تمام ظرفیت فعال نگه دارند و از انجام تعمیرات این بخش ها در ایام مذکور خودداری شود.

وی همچنین عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی استان جهت کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاهی فعالیت بخشی از ظرفیت بخش خصوصی را تأمین و نظارت می کند. 

دکتر مدرسی با بیان اینکه کلیه مراکز درمانی موظف هستند داروها و تجهیزات مورد نیاز به مقدار کافی ذخیره کنند گفت: بیمارستان ها موظفند ترخیص بیماران و متوفیان نیازمند ارجاع به پزشک قانونی را قبل از ساعت 12 انجام دهند و فراورده های خونی  به اندازه کافی دپو کنند.

 دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان عنوان کرد: سامانه های 1590 جهت طرح شکایات مردمی از حوزه درمان و اورژانس پیش بیمارستانی ، 1490 شکایات کمبود دارویی و تخلفات حوزه غذار و دارو و سامانه 190 نیز جهت اطلاع رسانی برنامه سلامت نوروزی بهداشت به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هم استانی های عزیز هستند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید