اخبار

دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی در ایران تولید می شود

دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی در ایران تولید می شود

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی به دست متخصصان توانای ایرانی در داخل کشور ساخته می شود.

به گزارش ایرنا؛ دکتر مهدی شادنوش روز یکشنبه در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان دکتر معاون صحنه، افزود: امروز با وجود تحریم‌ها و دشمنان خارجی توانسته ایم در سراسر کشور بخش‌های دیالیز را راه‌اندازی و آماده خدمت کنیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر به ‌واسطه تحریم‌های موجود نتوانسته‌ایم دستگاه دیالیز وارد کنیم اما افتخار داریم با همت متخصصان داخلی و دانش جوانان این سرزمین اکنون دستگاه دیالیز با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا تولید کنیم.
دکتر شادنوش، همچنین افزود: یکی از نکات مهم در روند پیشرفت ارائه خدمات توجه به تجربیات موفق و بومی سازی و بروز رسانی آن می‌باشد.
وی یادآور شد که باید بپذیریم در شرایط دشوار جنگ نرم و جنگ اقتصادی هستیم و بایستی برای جلوگیری از ایجاد کمبود‌های احتمالی برنامه ریزی‌های صحیح داشته و اقدام های به ‌موقع را انجام دهیم.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش گفت که باید در تخصیص تجهیزات تخصصی به نیاز واقعی و شرایط آن مرکز و شهر توجه کنیم.
وی همچنین افزود: از همه سازمان‌های استان انتظار داریم به منظور حفظ و ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بخش سلامت در حوزه‌های مرتبط همکاری‌های لازم را داشته باشند.
بخش دیالیز بیمارستان دکتر معاون صحنه با زیربنای حدود ۲۲۰ متر مربع در هفت تخت و دستگاه دیالیز راه اندازی شده و امکانان خدمات رسانی به ۲۰ نفر بیمار دیالیزی را دارد.
برای راه اندازی این بخش حدود یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید